پاسخ به سؤالات متداول درباره تلویزیون های فضای خارج

      مقدمه

      فناوری تولید نمایشگرهای LED، روز به روز در حال توسعه و تکامل است. این فناوری، امکانات زیادی را در اختیار انسان‌ها قرار داده و ما می‌توانیم با استفاده از این فناوری، از هر کجای جهان به آخرین اطلاعات روز دسترسی داشته باشیم. امروزه، نمایشگرهای LED به خوبی شناخته شده و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌اند. معمولاً از این نمایشگرها، برای تبلیغات و افزایش دسترسی عامه مردم به اطلاعات مهم استفاده می‌شود. نمایشگرهای LED قابل استفاده در فضای باز، به عنوان یکی از انواع نمایشگرهای LED موجود در بازار مورد توجه مردم جهان قرار گرفته‌اند. در این مطلب، اطلاعات دقیق‌تری را درباره نمایشگرهای LED قابل استفاده در فضای باز در اختیار شما قرار می دهیم.

      تلویزیون شهری فضای خارج چیست؟

      • نمایشگر LED یا همان تلویزیون شهری قابل استفاده در فضای باز، یک نوع نمایشگر LED است که بارزترین ویژگی آن، قابلیت نصب در فضای باز می‌باشد.
      •  در حال حاضر، نمایشگر LED قابل استفاده در فضای باز به عنوان نوظهورترین و محبوب‌ترین رسانه دیجیتال فضای باز می‌باشد و از آن به عنوان یک رسانه مهم تبلیغاتی، اطلاعاتی و غیره استفاده می‌شود.
      • این ابزار، یک وسیله تبلیغاتی پیشرفته با قابلیت نمایش تصاویر بزرگ‌مقیاس در فضاهای بزرگ بیرونی می‌باشد.
      • از این ابزار به عنوان یک شیوه خلاقانه برای برقراری ارتباط با افراد استفاده می‌شود. شما می‌توانید با تکرار چند باره تبلیغات در این نمایشگرها، تاثیر عمیق‌تری را در ذهن مخاطبین خود بر جای بگذارید.

      تلویزیون شهری در فضای باز از چه اجزایی تشکیل شده است؟

      اگرچه نمایشگر LED ، پس از اتصال اجرای مختلف آن به یکدیگر به یک جسم بزرگ تبدیل می‌شود؛ اما ساختار اصلی آن ساده است. در ادامه، به بررسی ساختار اصلی تلویزیون شهری اوتدور می‌پردازیم.

      • منبع تغذیه: منبع تغذیه متشکل از کنترل‌کننده اصلی، کلید و مبدل برق منبع تغذیه می‌باشد. ولتاژ ورودی منبع تغذیه 220 ولت یا 110 ولت و ولتاژ خروجی آن 5 ولت است؛ زیرا نمایشگرهای LED دستگاه‌هایی با دقت بالا هستند که به ولتاژ متغیر نیاز دارند. علاوه بر این، در منبع تغذیه، از کابل‌های برق مختلفی که عموماً برای ولتاژهای 220 ولت و 110 ولت مناسب است (در کشورهای مختلف، متفاوت است) استفاده می‌شود. از آنجا ولتاژ ملی کشورهای مختلف، متفاوت است، باید قبل از انتخاب سیم برق، ولتاژ کشوری که قرار است نمایشگر LED در آنجا نصب شود را بدانید.

      • سیستم کنترل: این بخش، یکی از مهمترین قسمت‌های تی وی شهری است. سیستم کنترل، متشکل از یک برد کوچک می‌باشد و دارای یک تراشه IC برای کنترل نمایشگر است. محتوای پخش شده در این نمایشگرها، به طور کامل توسط سیستم کنترل مدیریت می‌شود.

      • کابل اتصال: کابل اتصال در چندین نوع، از جمله کابل شبکه که به طور خاص به شبکه متصل می‌شود، کابل داده به طور خاص به داده متصل می‌شود، و خط انتقال بین کارت کنترل و رایانه موجود است.

       ویژگی‌های تلویزیون شهری outdoor چیست؟

      نمایشگر LED، چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه به این موضوع پرداخته می‌شود.

      • در نمایشگر LED قابل استفاده در فضای باز، فاصله نقاط زیاد است: معمولاً فاصله نقاط نمایشگرهای LED قابل استفاده در فضای باز نسبتاً بزرگ است، به عنوان مثال P7، P8، P10 و غیره؛ زیرا فاصله دید تلویزیون های فضای خارج یا فاصله بیننده از نمایشگر نسبتاً زیاد است. بنابراین هرچه فاصله نقاط بیشتر باشد، بهتر است و در این صورت، اطمینان حاصل می‌شود که بیننده می‌تواند نمایشگر را به وضوح مشاهده کند.

      • صرفه‌جویی در هزینه: به دلیل فاصله زیاد نقاط در LED‌های فضای باز، در ساختار آن از مهره‌های لامپ کمتری استفاده می‌شود و در نتیجه هزینه آن پایین‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، P8 دارای 15625 مهره لامپ در هر متر مربع است، در حالی که P10 فقط دارای 10000 مهره در هر متر مربع است، بنابراین قیمت P10 کمتر از P8 خواهد بود.

      • می‌توان روشنایی صفحه این نمایشگرها را به طور خودکار تنظیم کرد: نمایشگرهای نصب شده در فضای باز معمولاً تحت تأثیر نور طبیعی قرار می‌گیرند و تنظیم دستی نور در آنها می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بنابراین، نمایشگرهای LED فضای باز، مجهز به قابلیت تنظیم خودکار نور هستند. به عنوان مثال، از آنجا که معمولاً خورشید در تابستان بسیار تابان است، باید روشنایی تلویزیون ها  بگونه‌ای تنظیم شود که نمایشگر در نور زیاد آفتاب هم به وضوح دیده شود. با این حال، در هوای ابری روشنایی تلویزیون های فضای خارج می‌تواند کمتر باشد.  

      • عملکرد حفاظتی خوب: معمولاً هوای محیط‌های باز، غیر قابل پیش‌بینی است و ممکن است صبح آفتابی و بعد‌از‌ظهر بارانی باشد. بنابراین، عملکرد حفاظتی تی وی شهری اوتدور، نه تنها برای محافظت از نمایشگر در برابر باد و سایر شرایط محیطی، بلکه برای محافظت از آن در برابر بلایای طبیعی مانند باران، خورشید و صاعقه بسیار بالا می‌باشد.

      • روشنایی بالا: به دلیل نور مستقیم خورشید در فضای باز، روشنایی نمایشگرهای LED فضای باز به طور کلی بالا است و این روشنایی می‌تواند به بیش از 10000cd  در 5500cd برسد.

       کاربرد تلویزیون شهری اوتدور

      با گذشت زمان، استفاده از نمایشگرهای LED فضای باز رو به افزایش است و در مکان‌های مختلف از جمله اماکن زیر از این نمایشگرها استفاده می‌شود:

      • استادیومها: در زمان تماشای مسابقات فوتبال، همه افراد می‌توانند نمایشگرهای LED نصب شده در اطراف محیط استادیوم و همچنین نمایشگر LED ایستاده استادیوم را ببینند. معمولاً برگزارکنندگان مسابقات، از این نمایشگرها برای پخش تصاویر تبلیغاتی، پخش آهسته مسابقات، یا پخش مسابقات در زمان واقعی استفاده می‌کنند.
      • میدان شهر: در هر شهر، ساختمان‌هایی وجود دارد که تلویزیون شهری در نمای آنها نصب شده است که عموماً برای پخش تبلیغات و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی استفاده می‌شود. به خصوص این نوع تی وی ها در میادین شهر، از محبوبیت خاصی در بین سرمایه‌گذاران تبلیغاتی برخوردار هستند. به دلیل مزایای نمایشگرهای ترافیکی و LEDها، تلویزیون ها از جذابیت بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی معمولی برخوردار هستند.

      • نمایشگرهای قابل نصب در بالای تاکسی‌ها: می‌توان انواع خاصی از نمایشگرهای LED فضای باز را در بالای تاکسی‌ها نصب کرد. تاکسی‌ها، روزانه در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر تردد می‌کنند و حجم بازدید آنها بسیار بالاست؛ بنابراین سقف تاکسی‌ها نیز یکی از مکان‌هایی است که تبلیغ‌کنندگان عاشق درج تبلیغات در آنجا هستند. گاهی اوقات، ویدیوهای تبلیغاتی شهری به منظور افزایش شادی ساکنان آن مناطق از این نمایشگرها پخش می‌شود.
      •  بزرگراه‌ها: ممکن است هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها، به تلویزیون شهری عمودی و بزرگ برخورد کنید. این نمایشگرها،تلوزیون های شهری اوتدور هستند.
      •  چراغ‌های خیابانها: برخی از انواع نمایشگرها، بر روی چراغ‌های خیابان نصب می‌شوند و کارکرد آنها، همانند نمایشگرهای LED تاکسی‌ها است.

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۲/۲۳

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟