10 راه تشخیص کیفیت تلویزیون شهری و یا ویدئو وال

       

       

      برند تلویزیون شهری خریداری شده می‌تواند تأثیر زیادی بر کیفیت محصول و برآورده‌شدن انتظارات شما داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر، شما باید برای خرید یک نمایشگر باکیفیت مناسب، به‌اندازه کافی سخت‌گیر باشید و درعین‌حال اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. حال این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان کیفیت ویدئو وال را تشخیص داد؟ در این بخش، به نحوه تشخیص کیفیت مناسب نمایشگر در زمان خرید می‌پردازیم.


      فاکتورهای تشخیص ویدئو وال یا تلویزیون شهری باکیفیت 


      1. مسطح بودن

      بهتر است برای جلوگیری از اعوجاج تصاویر، نمایشگرهای با صافی ± 1 میلی‌متری را انتخاب کنید. به‌طورکلی، نمایشگرهای LED  مقعر یا محدب باعث ایجاد نقاط کور از برخی زوایای دید خواهند شد. تکنیک ساخت نمایشگر LED  می‌تواند به میزان زیادی بر صافی نمایشگر اثر بگذارد. 


      2. تأثیر تعادل رنگ سفید

      بهتر است بدانید که کیفیت ویدئو وال به میزان زیادی به اثر تعادل رنگ سفید محصول بستگی دارد. بر اساس علم رنگ‌شناسی، یک نمایشگر باکیفیت باید بتواند رنگ سفید خالص را به‌گونه‌ای نشان دهد که در آن نسبت قرمز به سبز به آبی برابر با  1: 4.6: 0.16 باشد. رنگ‌های آبی، سبز و قرمز جزو رنگ‌های اصلی به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین، هر گونه اختلافی در نسبت این رنگ‌ها در نهایت منجر به عدم تعادل در نمایش رنگ سفید خواهد شد. به همین دلیل، باید نمایشگر بتواند رنگ سفیدی را نمایش دهد که با رنگ سبز مایل به زرد یا آبی رنگ‌آمیزی شده باشد. سیستم کنترل نمایشگر به حفظ این ترکیب رنگی کمک می‌کند.


      3. بازیابی رنگ

      بازیابی رنگ، موجب احیای تصاویر محو شده و نمایش زنده رنگ‌ها در نمایشگر خواهد شد. در یک نمایشگر باکیفیت از الگوریتم‌های پیشرفته برای آنالیز تصاویر و شناسایی کانال‌های رنگی استفاده می‌شود. ازاین‌رو، امکان بازیابی کانال‌های رنگی و تولید مجدد رنگ‌های دقیق در چنین نمایشگرهایی به‌سادگی فراهم خواهد بود. بازیابی رنگ یکی از ویژگی مهم نمایشگرهای باکیفیت است؛ زیرا این ویژگی می‌تواند به تنظیم روشنایی، اشباع و کنتراست کمک کند. 

       

       


      4.  وضوح و پیکسل پیچ

      رزولوشن و گام پیکسلی از جمله ویژگی‌های مهمی هستند که باید در زمان خرید یک نمایشگر باکیفیت مناسب به آنها توجه کنید. گام یا پیچ پیکسل کوچک‌تر نشان‌دهنده تراکم پیکسل بالاتر است. بالابودن تراکم پیکسل‌ها منجر به نمایش تصاویر دقیق و واضح خواهد شد. یک نمایشگر باکیفیت دارای گام پیکسلی ظریف است و می‌تواند جزئیات پیچیده را به‌وضوح نمایش دهد. از سوی دیگر، رزولوشن تصویر به تعداد کل پیکسل‌های نمایشگر اشاره دارد. رزولوشن دارای تأثیر زیادی بر وضوح و دقت تصویر است. در یک نمایشگر باکیفیت، بین وضوح و پیکسل‌های گام تعادل وجود دارد. 

       


      5. دمای رنگ و یکنواختی

       دمای رنگ به معنی نمایش رنگ ثابت در نمایشگر برای بهبود اشباع و روشنایی رنگ تصویر است. کم‌بودن یکنواختی رنگ موجب ایجاد ناهماهنگی‌هایی خواهد شد که در نهایت موجب پرت‌شدن حواس بینندگان می‌شود. به‌طورکلی، رنگ‌ها تأثیر زیادی بر کیفیت نمایشگرهای بزرگ دارند. 
      دمای رنگ، امکان نمایش رنگ‌های مشابه رنگ اصلی را در نمایشگر فراهم می‌کند. در ویدیو وال، از فناوری‌های پیشرفته برای کالیبراسیون رنگ استفاده می‌شود که به نمایش واقعی و دقیق رنگ‌ها در نمایشگر کمک می‌کنند. این ویژگی به‌ویژه برای به نمایش در آمدن طرح‌ها و تصاویر پیچیده در نمایشگر اهمیت پیدا می‌کند. 

       


       6. نرخ تازه‌سازی یا رفرش ریت

      خریدار باید برای ارزیابی حساسیت و تطبیق‌پذیری نمایشگر به نرخ تازه‌سازی و زاویه دید محصول توجه کند. نرخ تازه‌سازی، به‌سرعت تازه کردن تصاویر در هر ثانیه اشاره دارد. به‌طورکلی، رفرش ریت بالاتر موجب نمایش پویای تصاویر می‌شود. 

       


      رفرش ریت چیست ؟(بیشتر بدانید)

       

      7. دوام

      دوام و قابلیت اطمینان نیز از جمله مشخصات دیگر یک نمایشگر خوب هستند که تأثیر زیادی بر کیفیت محصول دارند. نمایشگرهای باکیفیت led از متریال مرغوب ساخته می‌شوند و ساختار محکمی دارند. همین امر موجب مقاومت بالای آنها در برابر عوامل مختلف محیطی، لرزش و سایر اثرات خارجی خواهد شد. درهرصورت، این ویژگی به‌خصوص برای نمایشگرهای نصب شده در محیط‌های عمومی و فضاهای باز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یک نمایشگر مرغوب باید بتواند ضربه‌ها را تحمل کند و عملکرد 24 ساعته قابل‌اعتمادی را ارائه دهد. 


      8.موزاییک و نقاط مرده 

      موزاییک‌ها مربع‌های کوچکی هستند که رنگ تیره یا روشن نمایشگر را پردازش می‌کنند. این موزائیک‌ها پدیده سوختن ماژول‌ها را مشخص می‌کنند. درعین‌حال، نقاط مرده، نقاط تکی هستند که نقاط سیاه یا روشن روی نمایشگر را نشان می‌دهند.  


      9. بلوک‌های رنگی روی نمایشگر

      بلوک‌های رنگی، تفاوت رنگ بین ماژول‌های مختلف را مشخص می‌کنند. لازم به ذکر است که تغییر رنگ بین ماژول‌های مجاور به کیفیت نمایشگر بستگی دارد. برخی عوامل از جمله فرکانس اسکن و سطح خاکستری پایین می‌توانند منجر به ایجاد بلوک‌های رنگی ضعیف شوند.


      10. بررسی مشخصات ظاهری محصول

      باید در زمان خرید نمایشگر به ویژگی‌های ظاهری محصول از جمله کیفیت متریال مورداستفاده در فرایند تولید توجه کنید. یک نمایشگر LED باکیفیت باید دارای دوام عالی و بدنه محکمی باشد. این امر موجب افزایش دوام محصول خواهد شد. شما باید در زمان خرید ویدئو وال، محصول مدنظر خود را از نظر عدم وجود نقص‌های فیزیکی، توزیع نامنظم رنگ، وجود پیکسل‌های مرده و...بررسی کنید. مهم‌تر از همه، اطمینان حاصل کنید که پورت‌ها و کانکتورهای مورداستفاده برای اتصال به رابط‌های ورودی سالم باشند. 


      11. میزان مصرف انرژی

       نمایشگرهای باکیفیت دارای مصرف انرژی کمتری نسبت به محصولات مشابه بی‌کیفیت هستند. این امر از نظر اقتصادی و کمک به حفظ محیط‌زیست اهمیت دارد. درعین‌حال، میزان مصرف انرژی نمایشگرهای LED باعث کاهش قابل‌توجه انتشار کربن می‌شود؛ بنابراین، استفاده از نمایشگرهای دارای مصرف انرژی پایین موجب افزایش سلامت و کاهش تولید زباله‌های الکترونیکی می‌شود. زیرا این نمایشگرها بادوام هستند و به‌راحتی خراب نمی‌شوند. 


      12. طول موج

      تعیین دقت طول موج می‌تواند کار دشوار و چالش برانگیزی باشد؛ زیرا انجام این کار به تجهیزات حرفه‌ای نیاز دارد. بااین‌حال، می‌توانید از روش‌های جایگزین برای تعیین طول موجب نمایشگر استفاده کنید. ابتدا یک تصویر کاملاً سفید را بر روی نمایشگر به نمایش در آورید. اگر خروجی شما مایل به آبی یا قرمز باشد، این به معنی انحراف رنگ نمایشگر و بی‌کیفیت بودن  است. باید بدانید که این مشکل به‌مرورزمان تشدید خواهد شد. می‌توانید همین آزمایش را با رنگ‌های آبی، سبز و قرمز امتحان کنید. تیره یا روشن‌تر به‌نظررسیدن رنگ‌ها به معنی انحراف طول موج خواهد بود. 

       


      13. تطبیق‌پذیری 

      تلویزیون های شهری باکیفیت، از قابلیت تطبیق‌پذیری مناسبی برخوردارند و به‌راحتی در مکان‌های مختلف نصب می‌شوند. می‌توان این نمایشگرها را بر اساس فواصل دید نهایی نصب کرد. همچنین، وضوح این نمایشگرها قابل‌تنظیم است. به‌طورکلی، می‌توان نمایشگرها را در فضاهای مختلف همچون اتاق‌های کنترل، میدان‌های ورزشی و ... نصب کرد. همچنین می‌توان برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی قابل نصب در فضای باز و تبلیغات داخلی از این نمایشگرها استفاده کرد. 


      نتیجه‌گیری


      تشخیص کیفیت نمایشگر می‌تواند کار چالش برانگیزی باشد؛ زیرا برندهای متعددی از این محصول در بازار وجود دارد. آشنایی با نحوه انتخاب یک ویدئو وال باکیفیت اهمیت زیادی دارد و در انتخاب برندهای معتبر و محصولات باکیفیت به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید برای آشنایی با جزئیات بیشتر در این زمینه، از سایت دیاکو ال ای دی بازدید کنید و در صورت وجود هر گونه سؤالی، از تیم کارشناسان ما کمک بگیرید. شرکت ما نمایشگرهای LED بسیار با کیفیتی را عرضه می‌کند و هدف ما، جذب حداکثری مشتریان است.

       

      مدیر ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

      نظرات

       شایان منتظری شایان منتظری ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      اطلاعات زیادی برای خرید نمایشگر LED ایی که میخوام بخرم به دست آوردم، ممنون از مقاله و توضیحات کامل . پاسخ

       هادی اکبری هادی اکبری ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      سلام
      شماره تماس برای مشاوره میخواستم ازتون.
      پاسخ
       دیاکو دیاکو ۱۴۰۳/۰۱/۱۸

      سلام هادی عزیز

      برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نمایشگر LED مدنظرتان با شماره های زیر در ارتباط باشید
      09128756535
      09128756525
      02128426535


      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟