فلیکر تصویر چیست ؟

      زمان خواندن مقاله > 3 دقیقه

       

       

      صفحه نمایش تلویزیون کریستال مایع ممکن است به دلیل منبع ویدیوی نامناسب، مشکل اتصال یا شرایط نوری غیر بهینه سوسو بزند. سوسو زدن صفحه یک نوسان در کیفیت تصویر است که فریم های روشن یا تیره را به طور متناوب نشان می دهد، بدون اینکه در واقع محتوایی روی صفحه نمایش داده شود. توجه داشته باشید که سوسو زدن ناشی از چیزهایی غیر از مشکلات سخت افزاری در صفحه نمایش LCD غیر معمول است.

       

      سوسو زدن در منبع ویدیو

      اگر ضبط یا یک رویداد زنده را پخش می ‌کنید، سوسو زدن در منبع ویدیوی اصلی نیز در تلویزیون شما نمایش داده می ‌شود، زیرا تلویزیون آنچه را که به عنوان تصویر صحیح تفسیر می‌کند نمایش می‌ دهد. برنامه یا سخت افزاری که تبدیل ویدیو را کنترل می کند می تواند به اشتباه فریم های فلیکر بد را در ضبط واقعی قرار دهد. هیچ کاری نمی توانید برای رفع سوسو زدن از منبع ویدیو انجام دهید اما یک راه حل خیلی ساده نیز دارد.

       

      مشکلات اتصال کابل

      تلویزیون ‌های HD معمولاً ورودی ویدئو را از طریق اتصالات کابل کواکسیال، کامپوننت یا HDMI دریافت می‌کنند و اگر کابل آسیب ببیند یا به‌گونه ‌ای جا به ‌جا شود که اتصال برای چند ثانیه قطع شود، صفحه تلویزیونLED شما سوسو می ‌زند.

      کابل های خم شده نیز ممکن است به گونه ای آسیب ببینند که فیلم یا ویدیو را با سرعت نامنظم یا ناقص وارد صفحه نمایش کنند که باعث ناهماهنگی هایی برای نمایشگر و سوسو زدن آن شود.چک کردن کابل ها و اتصالات آن ها و پخش فیلم از یک منبع نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.بعضی اوقات نیز بهتر است کابل ها را تعویض کنید تا ببینید آیا اتصالات درست می شود یا خیر.

       

      رفرش ریت چیست ؟

       

      مشکلات اتصال داخلی

      در بعضی اوقات نیز سوسو زدن صفحه LED نیز می تواند از اتصالات داخل صفحه نمایشگر باشد که این اتفاق خیلی کم پیش می آید و آن هم زمانی پیش می آید که کارکرد آن صفحه نمایشگر بسیار بالا رفته باشد.

       

      نرخ تازه سازی و روشنایی اتاق

      صفحه های LED همیشه در حین استفاده سوسو می زنند ولی اگر صفحه نمایش سریع به روز شود، چشم انسان قادر به دیدن آن ها نمی باشد.پس یک نکته که خیلی مهم هستش نرخ تازه سازی و روشنایی اتاق می باشد.ذکر شود که اگر LED را در اتاق های بسیار روشن یا بسیار تاریک ببینید شاید متوجه فلیکر تصویر شوید و روشنایی و نرخ به تازه سازی تصویر نیز خیلی اهمیت دارد.

       

      میدان های مغناطیسی

      بعضی اوقات نیز میدان های مغناطیسی دیگری در نزدیکی مانیتور ممکن است باعث ایجاد فلیکر تصویر و سوسو زدن آن کنند.مثل گوشی های موبایل و یا دستگا های پرینتر و یا بلندگو و... که البته این بیشتر در زمینه مانیتور های LED کامپیوتر اتفاق می افتد ولی برای LED های که ساخته شده اند باید این میدان مغناطیسی بزرگ باشد که این اتفاق کمتر می افتد.

       

      مشکلات نرم افزاری

      گاهی اوقاتم کارت های کنترل یا کارت های ویدیویی خاص به دلیل خطاهای برنامه نویسی در نرم افزارها، باعث ایجاد فلیکر تصویر می شوند.

       

      خرابی سخت افزار

      سوسو زدن صفحه می تواند نشانه ای از خرابی مانیتور یا کارت گرافیک باشد. سعی کنید از مانیتور روی رایانه ای با کارت گرافیک متفاوت برای آزمایش آن استفاده کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که خود مانیتور از کار افتاده است. اگر در این حالت به سوسو زدن ادامه دهد، ممکن است نشان دهنده این باشد که کارت گرافیک باید تعویض شود.

       

      علائم شل شدن یا قطع شدن کانکتور ویدیویی در لپ تاپ

      اگر یک وقت LED را به کانکتور لپ تاب خود وصل کرده اید آن را چک کنید که اگر کابل مشکل داشته باشد باعث بی نظمی در ارسال و دریافت داده ها و پخش نامنظم تصویر می شود که این خود نیز باعث فلیکر تصویر می شود.

       

      صفحه سفید

      اگر یک وقت دیدید که مانیتور لپتاب، LED های کامپیوتر یا حتی LED های تابلو روان صفحه ای آن ها روشن می شوند ولی سفید است و محتوایی پخش نمی کند احتمالا ممکن است مشکلی در بخش دیتا باشد.یعنی اینکه اطلاعات به مانیتور به خوبی نمی رسد ولی برق آن وصل است.پس بخش کابل و دیتا رو بررسی کنید.

       

       

      بدون سیگنال یا برق

      شل شدن کابل باعث می شود مانیتور لپ تاپ اصلا روشن نشود. اگر کابل به طور کامل از هر دو طرف جدا شود، صفحه نمایش به هیچ وجه کار نمی کند. اگر کابل به اندازه کافی شل باشد، نور پس زمینه برق دریافت نمی کند و صفحه نمایش هیچ تصویری را نمایش نمی دهد. مشکل را می توان با وصل مجدد کابل حل کرد، اما صفحه نمایش کاملا غیر فعال نیز از علائم شکستگی صفحه است.

       

      مسائل قدرت یا منبع تغذیه

      اگر منبع تغذیه تلویزیون قطع شود (مثلاً در طول طوفان)، جریان برق به لامپ های تلویزیون ممکن است باعث سوسو زدن صفحه نمایش شود. اگر این رفتار به طور مداوم اتفاق بیافتد، خواه منابع ویدیویی دیگری به تلویزیون متصل باشند یا نباشند، منبع تغذیه احتمالاً مشکل را ایجاد می‌کند.

       

      فاصله، یکی از مهمترین نکات

      در مانیتورهای LED کامپیوتر یا رایانه خود هم اگر فاصله درستی با آن نداشته باشید یا به عبارتی خیلی نزدیک به آن باشید شما فلیکر تصویر را می بینید.

      در LED ها و تلویزیون های شهری که همکاران ما در دیاکو LED آن ها را نصب و اجاره می دهند این نکات را رعایت می کنند.پس توجه داشته باشید که اگر یک کنسرت یا نمایشگاهی دارید که می خواهید در آن تلویزیون شهری بزارید اجاره کنید نصب آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

      چرا که وقتی افراد آن را نصب می کنند باید به فاصله، کابل، دیتا، منبع تغذیه و... خیلی از مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم توجه داشته باشند تا فلیکر تصویر ایجاد نشود یا به عبارتی تصویر سوسو نزند تا باعث کاهش زیبایی نشود.

       

      سخن پایانی

      با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، شما می توانید از موارد گفته شده استفاده کرده و بدانید دلیل اصلی سوسو زدن یا دلایله سوسو زدن و فلیکر تصویر یا LED یا تلویزیون شهری یا تلویزیون خانه ای خود از چه چیزی می باشد.اگر بازهم نتوانستید دلیل آن را پیدا کنید به صورت کاملا رایگان می توانید از مشاوران دیاکو ال ای دی استفاده کرده و با آن ها تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما به صورت کاملا رایگان به شما کمک کنند.

      مدیر ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟