سینمای خانگی خصوصی

      ► زمان خواندن مقاله :7 دقیقه

       

       

      ساخت سینما خانگی خصوصی؛ فرایندی دشوار یا آسان؟

      داشتن یک سینمای خانگی برای بسیاری از عاشقان سینما و حتی افراد معمولی یک رویا است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این رویای جذاب، غیر قابل دسترس است. اما باید به شما بگوییم که در صورت داشتن یک فضای 10 تا 15 متری، ساخت سینمای خانگی چندان دشوار نخواهد بود. هرچند که شما باید نکات مختلفی را در این زمینه رعایت کنید و به سراغ تجهیزات مخصوص این کار بروید. به همین خاطر تا انتهای این مطلب از دیاکو ال ای دی با ما همراه باشید تا روش ساخت یک سینمای وی ای پی را به‌صورت کامل برای شما بررسی کنیم.

       

      سینمای خصوصی خانگی چیست و چه مزایایی دارد؟

      تعریف سینمای خانگی خصوصی به کاربری مورد نظر شما بستگی دارد. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که سینمای خصوصی خانگی فضایی است که در آن از نمایشگر یا ویدیو پروژکتور برای نمایش تصویر استفاده می‌شود و افراد می‌توانند با حضور در آن، تجربه‌ای مشابه با رفتن به سینما داشته باشند. اما باید گفت که سینمای شخصی تفاوت‌های زیادی با سینماهای عمومی دارد. در ابتدا سینماهای VIP بسیار کوچک‌تر هستند و گنجایش کم‌تری دارند. همچنین سیستم پخش تصویر و سیستم صوتی آن‌ها نیز از کیفیت پایین‌تری (در مدل‌های پایه) نسبت به سینماهای عمومی برخوردار است. اما با این وجود، چرا بسیاری از افراد به ساخت یک سینمای خانگی خصوصی علاقه دارند؟

      قطعا تماشای فیلم در سینما را تجربه کرده‌اید. یک تجربه خاص که اگر عاشق سینما باشید، به‌شدت برای شما خاص‌تر می‌شود. حال انتقال این تجربه به محیط خانه یا ویلا می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. شما می‌توانید دوستانتان را برای تماشای یک فیلم جذاب به سینمای خصوصی خود دعوت کنید و یک اکران خصوصی داشته باشید. همچنین امکان تعبیه امکانات شخصی‌سازی شده مانند بار نوشیدنی، کافه و یا یخچال نیز در سینماهای خصوصی وجود دارد. دکوراسیون داخلی سینماهای خصوصی نیز می‌تواند کاملا مطابق با سلیقه شخصی شما باشد. به‌طور کلی اگر عاشق سینما و تماشای فیلم هستید، اجرای اتاق سینما را به‌شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم.

       

       

      برای ساخت سینما خانگی خصوصی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

      قطعا شما برای ساخت سینمای خصوصی، به تهیه برخی تجهیزات نیاز دارید. از جمله مهم‌ترین این تجهیزات می‌توان به صفحه‌نمایش (پرده‌ای یا دیجیتال)، تجهیزات آکوستیک، سیستم صوتی، مبلمان و آیتم‌های دکوراتیو برای طراحی دکوراسیون داخلی اشاره کرد. اما قبل از این که به معرفی این تجهیزات بپردازیم و شما برای انتخاب آن‌ها راهنمایی کنیم، باید به سراغ بیان یک نکته بسیار مهم در ساخت سینما خانگی خصوصی برویم.

      انتخاب فضا یا اتاق سینمای خانه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در مرحله اول انجام شود. شما برای تعیین فضای مناسب سینمای خصوصی سه راه پیش روی خود دارید. در ابتدا می‌توانید به سراغ اتاق‌های خانه یا ویلای خود بروید. ابعاد اتاق سینمای خانگی بسته به گنجایش مورد نظر شما دارد. اگر به دنبال یک سینمای خصوصی دونفره هستید، اتاق‌های 10 تا 15 متری نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اما سینماهای خصوصی بزرگ‌تر، به اتاق‌هایی با متراژ بیشتر نیاز دارند.

      راه بعدی برای انتخاب فضا، در نظر گرفتن یک سالن اختصاصی در زمان ساخت خانه است. هرچند که بسیاری از افراد امکان انتخاب این روش را ندارند. در نهایت نیز شما می‌توانید با استفاده از دیوارهای کاذب، بخشی از سالن خانه خود را برای ساخت سینمای خانگی خصوصی جدا کنید. در ادامه با تجهیزات مورد نیاز ساخت سینمای شخصی آشنا می‌شویم.

       

       

       • صفحه‌نمایش؛ از مهم‌ترین تجهیزات سینما خانگی

      وقتی صحبت از ساخت سینمای خصوصی می‌شود، مهم‌ترین مرحله انتخاب صفحه‌نمایش است. به‌طور کلی شما برای صفحه‌نمایش سینمای خصوصی خود دو گزینه دارید؛ یا می‌توانید به سراغ پرده نمایش بروید و یا نمایشگرهای دیجیتال را انتخاب کنید. هر یک از این صفحه‌نمایش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. برخی افراد تلویزیون‌های بزرگ را انتخاب می‌کنند که ابعادی بیشتر از 60 اینچ دارند. این تلویزیون‌ها با وجود کیفیت تصویر بسیار بالا، قیمت فوق‌العاده زیادی دارند. برای مثال یک تلویزیون 100 اینچی می‌تواند صدها میلیون تومان قیمت داشته باشد. به همین خاطر خرید تلویزیون برای سینمای خصوصی گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌شمار نمی‌آید.

      با توجه به قیمت بالای تلویزیون‌ها، بیشتر افراد به سراغ ویدیو پروژکتورها و ویدیو وال‌ها می‌روند. این تجهیزات در کنار ارائه تصویر باکیفیت، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. انتخاب از میان ویدیو پروژکتور و ویدیو وال به شرایط، بودجه و انتظار شما بستگی دارد.

       

       • سیستم صوتی حرفه‌ای

      یک سینمای حرفه‌ای باید یک سیستم صوتی باکیفیت نیز داشته باشد. خوشبختانه شما برای انتخاب سیستم صوتی مناسب سینما خانگی خصوصی گزینه‌های زیادی پیش روی خود دارید. از ست‌های سینما خانگی با تعداد زیادی اسپیکر محیطی گرفته تا انواع بلندگوهای سقفی باکیفیت که برای این کار طراحی شده‌اند. همچنین شما می‌توانید از اسپیکرهای بلوتوثی مخصوص پخش فیلم نیز استفاده کنید تا به سیم‌کشی نیازی نداشته باشید. تنها باید اشاره کرد که سیستم صوتی سینمای خصوصی با سیستم صوتی پخش موسیقی متفاوت است. به همین خاطر حتما به سراغ یک سیستم صوتی باکیفیت و اختصاصی پخش فیلم بروید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. تماشای فیلم با صدای باکیفیت قطعا تجربه‌ای متفاوت خواهد داشت.

       

       • تجهیزات آکوستیک

      یکی دیگر از تجهیزاتی که شما برای ساخت سینمای خانگی خصوصی به آن نیاز دارید، تجهیزات آکوستیک است. به‌طور کلی آکوستیک و ایزوله کردن صدا در سینمای خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. انجام این کار در مرحله اول باعث می‌شود که کیفیت پخش صدا در سینمای خصوصی شما به‌شدت بالا رود. در نتیجه می‌توانید از اسپیکرهای کم‌تری در سیستم صوتی خود استفاده کنید. همچنین انعکاس صدا با آکوستیک کردن محیط به حداقل می‌رسد و وضوح آن بیشتر می‌شود.

      یکی دیگر از دلایل اهمیت آکوستیک کردن سینمای خانگی، جلوگیری از خروج صدا از سینما است. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد قصد ساخت سینمای خصوصی در آپارتمان را دارند. بالا بودن صدای فیلم می‌تواند برای همسایه‌های شما و حتی دیگر ساکنین خانه آزاردهنده باشد. از طرف دیگر قطعا شما نمی‌خواهید که فیلم‌های مورد علاقه خود را با صدای نامناسب تماشا کنید. به همین خاطر آکوستیک کردن صدا به شما کمک می‌کند تا از خروج صدا از سینمای خصوصی خود جلوگیری کنید.

       

       • صندلی‌های راحت

      همان‌قدر که انتخاب نمایشگر و سیستم صوتی برای ساخت سینمای خانگی خصوصی مهم است، انتخاب مبلمان راحت نیز اهمیت دارد. چرا که شما باید برای ساعت‌های طولانی روی مبلمان سینمای خود بنشینید. در نتیجه حتما باید مبلمانی را انتخاب کنید که راحت است و نشستن طولانی روی آن شما را اذیت نخواهد کرد. البته اگر فضای محدودی دارید، نباید مبلمان بزرگی را انتخاب کنید. چرا که در این صورت گنجاش سینمای خصوصی شما کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین به طراحی مبلمان انتخاب و تناسب آن با دکوراسیون داخلی سینمای خصوصی خود نیز توجه داشته باشید. عموما از مبل‌های تکی دسته‌دار و پارچه‌ای (مخمل) برای سینمای‌های خصوصی استفاده می‌شود.

       

       • انتخاب دکوراسیون داخلی جذاب و اصولی

      وقتی صحبت از ساخت سینما خانگی خصوصی می‌شود، باید به دکوراسیون داخلی نیز توجه ویژه داشت. به‌طور کلی شما قرار است هزینه زیادی برای ساخت سینمای اختصاصی خود پرداخت کنید. پس نتیجه نهایی کار باید ظاهری جذاب داشته باشد. برای طراحی دکوراسیون اصولی، بهتر است تصاویر و ویدیوهای چندین سینمای خصوصی را مشاهده کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. همچنین می‌توانید از مشاوره یک طراح دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

      استفاده از آیتم‌های دکوراتیو سینمایی مانند پوستر فیلم‌ها، دوربین‌های فیلم‌برداری و تجهیزات ساخت فیلم به‌شدت پیشنهاد می‌شود. باید اشاره کرد که نورپردازی اصولی را نیز در زمان طراحی دکوراسیون داخلی جدی بگیرید. استفاده از نورهای مخفی می‌تواند جذابیت سینمای اختصاصی شما را به‌شدت بیشتر کند. همچنین پالت رنگی سینمای شما باید خنثی باشد تا ظاهر سینما مدرن به نظر برسد.

       

       

      چرا ویدیو وال گزینه بهتری نسبت به پروژکتور برای سینما خانگی است؟

      همان‌طور که اشاره شد، شما برای ساخت سینمای خانگی می‌توانید به سراغ ویدئو وال یا ویدیو پروژکتور بروید. به‌طور کلی کیفیت تصویر ویدیو وال‌ها از ویدیو پروژکتورها بیشتر است. همچنین در صورت وجود نور در محیط سینمای اختصاصی شما، ویدیو وال‌ها محدودیتی ندارند، اما برای نمایش تصویر با ویدیو پروژکتور به مشکل خواهید خورد. باید اشاره کرد که هزینه نهایی تهیه ویدیو وال نیز از هزینه خرید ویدیو پروژکتور و پرده نقره‌ای کم‌تر خواهد بود.

      در نهایت می‌توان گفت که اگر به دنبال کیفیت تصویر بهتر، هزینه کم‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتر و نصب آسان‌تر هستید، ویدیو وال گزینه‌ای بهتر نسبت به ویدیو پروژکتور در سینما خانگی خصوصی به‌شمار می‌آید. البته ویدیو پروژکتورها از نظر ابعاد صفحه‌نمایش محدودیت کم‌تری دارند و می‌توان ابعاد تصویر آن‌ها را کاهش یا افزایش دهد.

       

      با ویدئو وال بیشتر آشنا شوید 

       

      هزینه ساخت سینمای خانگی چقدر است؟

      یکی از سوالات مهم در زمینه ساخت سینما خانگی خصوصی، هزینه این کار است. با توجه به وجود پارامترهای مختلفی که روی هزینه ساخت سینمای خصوصی تاثیرگذار هستند، تعیین هزینه دقیق بسیار دشوار است. برای مثال، متراژ سینمای خصوصی یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت آن است. شما می‌توانید سینمای خصوصی خود را در یک اتاق 15 متری و یا یک سالن 100 متری بسازید. از طرف دیگر تجهیزات مورد استفاده مانند نمایشگر و سیستم صوتی نیز قیمت‌های متفاوتی دارند. به همین خاطر تعیین دقیق هزینه ساخت سینمای خانگی بسیار دشوار است.

      باید اشاره کرد که کاهش هزینه‌های در ساخت سینمای خصوصی با انتخاب تجهیزات ارزان‌تر گزینه مناسبی به‌شمار نمی‌آید. چرا که کاهش کیفیت تجهیزات می‌تواند روی تجربه شما تاثیر منفی بگذارد و شما نتوانید حس حضور در یک سینما را تجربه کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که برای کاهش هزینه‌های ساخت سینمای اختصاصی، ابعاد سینما را کاهش دهید.

       

       

      ویدیو وال سینمای خانگی خود را از دیاکو ال ای دی بخرید

      اگر به دنبال خرید ویدیو وال برای نمایشگر سینمای خانگی و خصوصی خود هستید، پیشنهاد ما به شما خرید انواع ویدیو وال از فروشگاه دیاکو ال ای دی است. ما در دیاکو ال ای دی به‌صورت تخصصی در زمینه فروش انواع مدل‌های این نمایشگر فعالیت می‌کنیم. شما می‌توانید ویدیو وال‌هایی با نرخ تازه‌سازی بالا، شدت نور بی‌نظیر، وضوح تصویر فوق‌العاده و با گارانتی معتبر را با قیمت بسیار مناسب از مجموعه ما خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، با کارشناسان ما در دیاکو ال ای دی تماس بگیرید.

       

      خرید ویدیو وال

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۸/۱۷

      نظرات

       حسن زاده حسن زاده ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      جز سینما خانگی در مکان های دیگه ای هم کاربرد داره ؟ پاسخ
       دیاکو دیاکو ۱۴۰۲/۰۹/۰۶

      سلام دوست عزیز 

       بله جهت کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه بفرمایید

      اطلاعات درباره ویدیو وال


      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟