راهنمای کامل خرید تابلو روان دسته دوم

       

      در این مقاله می خواهیم راهنمای خرید تابلو روان دسته دوم را بررسی کنیم تا قبل از خرید دچار ضرر مالی نشوید. به دلیل امکان تعویض متن تابلو روان یا تیزر تلویزیون شهری، این نوع از نمایشگر های LED محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است و مانند دیگر وسایل الکترونیکی قابلیت خرید و فروش دارد.

      چرا خرید تابلو روان یا تلویزیون شهری نسبت به دیگر تابلو های تبلیغاتی جذاب تر است؟

      زمانی که قصد فروش تابلو های تبلیغاتی را داشته باشید در بیشتر مواقع نمی توانید حتی قسمتی از هزینه ای را که کرده اید با فروش همان تابلو به دست آورید، زیرا آن تابلو متناسب با کسب و کار شما تولید شده است. اما زمانی که یک تابلو روان یا تلویزیون شهری را برای کسب و کار خود خریداری نمایید، علاوه بر اینکه به راحتی می توانید تمام خدمات و محصولات خود را به مخاطبان نشان دهید، قادرید در هر زمان و حتی پس از چندین سال استفاده، آن را به عنوان تابلو روان دست دوم یا کارکرده به فروش برسانید.

      در حال حاضر کاربران زیادی در جستجوی خرید تابلو روان دسته دوم در سایت های دیوار یا شیپور می باشند، متاسفانه این کاربران پس از خرید متوجه می شوند که بدون اطلاعات کافی اقدام به خرید نموده اند و در نهایت متحمل ضرر های جبران ناپذیری می شوند.

      برای خرید تابلو روان دسته دوم با کیفیت، نیاز به اطلاعات فنی مرتبط دارید که در این مقاله به صورت کامل به آن ها می پردازیم.

       

      در هنگام خرید باید به نکات زیر توجه نمایید:

       

      سال ساخت  طول عمر ماژول  نوع ماژول
      تعداد پیکسل سوخته نوع پاور سوئیچینگ نوع کارت کنترل
      نوع قاب فضای نصب گارانتی

       

       

      در ادامه به بررسی هر یک از موارد بالا می پردازیم:

      1- سال ساخت تابلو روان دست دوم بسیار حائز اهمیت است زیرا بسیاری از آن ها، منسوخ شده اند و نرم افزار های آن ها برای طراحی متن تابلو روان در دسترس نمی باشند. همچنین به دلیل پیشرفت تکنولوژی و تغییرات اساسی در ساختار تابلوها، قطعات آن ها نیز دیگر در بازار یافت نمی شوند.

      2- طول عمر ماژول ال ای دی از مواردی است که بسیار اهمیت دارد. تمام کارخانه های سازنده ماژول تابلو روان، طول عمر ماژول LED را 100.000 ساعت اعلام می کنند، اما این طول عمر در شرایط مطلوب و مونتاژ به صورت طولی می باشد. در صورتی که اگر توسط مراکز غیر تخصصی تولید شده باشند، ممکن است طول عمر بسیار کمتری داشته و تابلو روان خریداری شده بعد از مدتی خراب گردد. طول عمر ماژول را با هیچ روشی نمی توان به طور دقیق اندازه گیری کرد، تنها می توان زمان کارکرد آن را از روی زمان ساخت تابلو روان به صورت تقریبی محاسبه نمود که این موضوع تاثیر زیادی بر قیمت گذاری تابلو روان دسته دوم می گذارد. به طور کلی میزان کارکرد و طول عمر ماژول LED از عوامل اصلی تعیین قیمت می باشند.

      3- ماژول های ال ای دی استفاده شده در ساخت تابلو روان و تلویزیون شهری به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

      1-ماژول ال ای دی ساخت ایران

      متاسفانه به دلیل جمع شدن شرکت های تولیدکننده ماژول در ایران، مدل های تولید شده ایرانی دیگر هیچ گونه پشتیبانی فنی نرم افزاری و سخت افزاری نمی شوند و پیشنهاد می کنیم حتی با قیمت های خیلی پایین نسبت به خرید آن ها اقدام نکنید. زیرا هم عمر آن ها نسبت به سال تولیدشان رو به اتمام است و هم اینکه به دلیل نبودن نرم افزار و سخت افزار متناسب، عملا نمی توان استفاده جدیدی از آن ها کرد و فقط اطلاعات بارگذاری شده از قبل، نمایش داده می شوند.

      مشتریان زیادی به دفعات با واحد دیاکو سرویس تماس می گیرند، درحالیکه تابلو روان دسته دوم خریداری کرده اند اما هیچ مرکزی برای راه اندازی آن نمی یابند. این مشتریان بعد از تماس متوجه می شوند که هم عمر این تابلو روان کارکرده تمام شده است و هم هیچ نرم افزار و سخت افزار جایگزینی برای آن پیدا نمی شود؛ در این شرایط تمام پولی که پرداخت کرده اند کاملا از دست رفته است.

      پس لطفا قبل از خرید، ابتدا با واحد دیاکو سرویس ارتباط برقرار کنید تا توسط کارشناسان ما به طور دقیق راهنمایی گردید.

       

      2-ماژول ال ای دی وارداتی

      ماژول های ال ای دی وارداتی نیز اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشند، ارزش خرید ندارند. ماژول ال ای دی یکی از مهم ترین بخش های تابلو روان به حساب می آید و به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت و برای انتخاب آن باید با وسواس زیادی عمل کرد.

       

      4- یک راه ساده برای تشخیص کیفیت ماژول ال ای دی، تعداد ال ای دی های سوخته یا تغییر رنگ آن ها می باشد. اگر ماژول ال ای دی تک رنگ باشد، تعداد پیکسل سوخته در آن باید بررسی گردد و اگر در هر ماژول LED به صورت پراکنده پیکسل های سوخته وجود داشته باشد، خرید همچین تابلویی به صرفه نخواهد بود. در حالتی که در هر متر مربع از تابلو روان کارکرده، بین 5 تا 10 و نهایتا 20 پیکسل سوخته وجود داشته باشد و این تعداد پیکسل سوخته در مدت زمان کوتاهی ایجاد نشده باشند، می توانید به خرید آن فکر کنید. اگر در مدت زمان کوتاهی، ریزش پیکسل اتفاق بیفتد، این ریزش ادامه دار خواهد بود و تعداد پیکسل های سوخته در زمان کمی افزایش می یابد.

      برای خرید تلویزیون شهری قدیمی یا تابلو روان کار کرده، علاوه بر چک کردن پیکسل های سوخته باید به یکنواخت بودن رنگ کل صفحه نیز دقت نمایید. شاید یکنواختی رنگ صفحه در تابلو های تک رنگ دست دوم به راحتی قابل تشخیص نباشد، اما اگر دیدید به صورت پراکنده و در قسمت هایی نور ال ای دی ها با هم متفاوت است، یعنی در طولانی مدت، نور صفحه به شدت تغییر خواهد کرد و دیگر این تابلو، شدت نور و جذابیت لازم را نخواهد داشت.

       

      نوع پاور سوئیچینگ

      پاور سوئیچینگ وظیفه تامین برق مورد نیاز برای روشن کردن تابلو روان را بر عهده دارد. اکثر افراد بر این باور هستند که اگر تابلو روان روشن است و همه قسمت های آن در حال نمایش می باشد، یعنی کاملا سالم می باشد. اما واقعیت این گونه نیست، اجزایی مانند پاور یا قاب اگر استاندارد نباشند می توانند در طولانی مدت به ماژول ال ای دی و کارت کنترل آسیب جدی وارد کرده و منجر به استهلاک آن ها گردند.

      ولتاژ خروجی پاور های استاندارد، ولتاژ DC صاف و بدون نوسان می باشد. در واقع نداشتن نوسان در ولتاژ خروجی پاور، میزان مرغوبیت آن را مشخص می کند. در اکثر تابلو های روان از پاور 5V- 40 استفاده شده است. برای تشخیص کیفیت پاور می توانید برند آن را چک نمایید و اگر از یکی از برند های زیر استفاده شده باشد، می توانید از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید.

      پاور 5 ولت 40 آمپر برند CZCL

      پاور 5 ولت 40 آمپر برند CL701

      پاور 5 ولت 40 آمپر برندCL806

      پاور 5 ولت 40 آمپر برند  mean well

      نوع کارت کنترل

      قبل از اینکه بگوییم چرا کارت کنترل اهمیت دارد باید بدانید که کارت کنترل در تابلو روان وظیفه دستور دادن و روشن کردن ماژول ال ای دی را در تابلو روان بر عهده دارد. حال اگر شما نتوانید اطلاعات موجود در حافظه کارت کنترل را تغییر دهید تابلو روان همیشه یک محتوا را نشان می دهد. هنگام خرید تابلو روان کارکرده ابتدا حتما بپرسید کارت کنترل نصب شده روی آن چه برند و چه مدلی است. بعد از اینکه برند کارت کنترل مشخص شد شما به راحتی می توانید هم از طریق اینترنت و هم از طریق افراد متخصص پرس و جو کنید که آیا نرم افزار کاربری آن در دسترس هست یا نه.

      اگر نرم افزار کاربری برای کارت کنترل در دسترس نبود ، در صورتی که ماژول های ال ای دی از نوع وارداتی باشند امکان جایگزین کردن کارت کنترل می باشد و می توانید از بخش کارت کنترل وبسایت با توجه به ماژول ال ای دی استفاده شده در تابلو روانی که قصد خرید دارید، می توانید یک کارت کنترل جدید سفارش دهید. برای اینکه کارت کنترل را  نصب و راه اندازی کنید نیاز به طراحی متن دارید که اینکار را می توانید هم از طریق آموزش های رایگان وبسایت دیاکو ال ای دی انجام دهید و هم می توانید سفارش طراحی متن تابلو روان را به واحد طراحی دیاکو ال ای دی بدهید تا همکاران ما طراحی متن شما را به زیباترین شکل انجام دهند.

      برند معروف کارت کنترل برای تابلو روان که آپدیت نرم افزاری همیشگی دارند به شرح زیر است:

      شرکت هویدو - HD2020 - HD2013

      از معروف ترین برند های موجود کارت کنترل می توان به شرکت چینی هویدو اشاره کرد. این شرکت از سال 2009 به تولید کارت کنترل می پردازد و طیف وسیعی از محصولات را تولید می کند. محبوبیت این شرکت به این دلیل است که از گذشته تا به امروز برای تمام سری های تولیداتش، آپدیت نرم افزاری ارائه می دهد که بسیار کاربر پسند بوده و تمامی افراد می توانند به راحتی با این نرم افزار ها کار کنند. کارت کنترل های شرکت هویدو به کارت کنترل های HD نیز معروف می باشند. از جمله نرم افزار های معروف این شرکت نرم افزارهایHD PLAYER، LED ART و ،HD2020 ،HD2018 ،HD2016 ،HD2014 ،HD2013 می باشند که می توانید آخرین نسخه آن ها را از بخش دانلود نرم افزار در وبسایت دیاکو دریافت کنید.

      همچنین کارت کنترل های ایرانی نیز هستند که از کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برخوردار هستند و در سال های اخیر مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند. از معروف ترین کارت کنترل های ایرانی می توان به سری EP-HDR-QP اشاره کرد. LS4 و LS8 نسخه قدیمیHS4  و HS8  هستند که این کارت کنترل ها را می توان با نرم افزار HDR برنامه ریزی نمود. ED2، ED3،ED4  و ED8 سری قدرتمند کارت های ایرانی هستند که می توان آن ها را با نرم افزار های EP PLAYER برنامه ریزی کرد. QP2 ،  QP4و QP8 نیز از کارت های کنترل ایرانی هستند که با نرم افزارهای LED-V3 و QP-V3 قابل برنامه ریزی می باشند.

      نوع قاب

      قاب تابلو روان وظیفه نگه داشتن ماژول ها و محافظت از قطعات را در مقابل عوامل محیطی بر عهده دارد. تشخیص قاب تابلو روان با کیفیت، کار ساده ای است و به راحتی می توانید کیفیت آن را تشخیص دهید. برای این کار ابتدا قاب را از لحاظ ظاهری چک کنید که دقیق ساخته شده و رنگ بدنه یا شاسی خوبی داشته باشد. معمولا برای قاب های تابلو روان از رنگ کوره ای الکترواستاتیک استفاده می شود که این نوع رنگ پوشش مقاومی برای ورق های فلزی به حساب می آید.

      بعد از بررسی ظاهر، درب پشت تابلو روان را باز کنید و داخل آن را بررسی نمایید، اگر اثرات زنگ زدگی یا پوسیدگی در قاب مشاهده کردید یعنی قاب در برابر آب مقاوم نمی باشد. این موضوع بسیار مهم است و حتی می تواند در طولانی مدت باعث پوسیدگی و تشکیل سولفات روی PCB ماژول ال ای دی گردد. قاب را در صورت نیاز به راحتی می توان جایگزین کرد، پس اگر تابلو روان دسته دومی پیدا کردید که قطعات خوبی دارد و فقط کیفیت قاب آن مناسب نمی باشد به راحتی می توانید از قسمت فروشگاه وبسایت دیاکو یک قاب مناسب سفارش دهید و قطعات خود را روی آن مونتاژ نمایید.

      مدیر ۱۴۰۰/۰۶/۱۹

      نظرات

       علی رحمانی علی رحمانی ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      با عرض سلام و خسته نباشید
      از توضیحات کامل و مفید شما کمال تشکر را دارم. پاینده باشید
      پاسخ
       دیاکو دیاکو ۱۴۰۱/۰۸/۱۴

      سلام علی عزیز

      ممنونیم از نظر خوب شما.


      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟