بزرگترین نمایشگر led کروی جهان در لاس وگاس

       

      تقریبا همه با لاس وگاس آشنا هستند. لاس وگاس به عنوان شهری شناخته می‌شود که دارای هتل‌ها، کازینوها، جاذبه‌های گردشگری خیره‌کننده و ساختمان‌های زیبا و مجلل است. اخیرا لاس وگاس یک ساختمان بسیار جذاب و دیدنی دیگر با عنوان بزرگترین مرکز تجربه فراگیر کروی را به جاذبه‌های گردشگری خود افزوده است. این ساختمان با نام  MSG Sphere‎ نامگذاری شده است.

       

      1.  مشخصات ظاهری بزرگترین نمایشگر led در دنیا

       

      MSG Sphere در پشت هتل ونیزیان لاس وگاس واقع است و توسط مدیسون اسکوئر گاردن اینترتینمنت (شرکت سرگرمی معروف واقع در نیویورک) ساخته شده است. ساخت این بنا، در حدود 6 سال طول کشید و 2.3 میلیارد دلار هزینه داشت. ارتفاع و عرض پهن‌‌ترین نقطه این کره، به ترتیب 366 فوت (112 متر) و 516 فوت (157 متر) است. این ساختمان با مساحتی در حدود 875000 فوت‌مربع (81300 متر مربع) به عنوان بزرگترین ساختمان کروی جهان شناخته می‌شود. در این مکان، 18600 صندلی برای نشستن افراد در نظر گرفته شده و همه صندلی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

       

      2.  استفاده از «فناوری سیاه» در داخل کره

       

       

      فضای داخلی این ساختمان، به دلیل وجود یک صفحه نمایش بزرگ 4 بُعدی و یک استیج در اطراف آن، تجربه دید همه‌جانبه را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر، دارای رزولوشن 19000x13500  است و گفته می‌شود صد برابر شفاف‌تر از بهترین تلویزیون‌های HD امروزی است و امکان تجربه خیره‌کننده‌ترین تجربه تماشا را برای بینندگان فراهم می‌کند. علاوه براین، MSG Sphere مجهز به سیستم فناوری دیجیتال «تکنولوژی شکل‌دهی پرتو» است. با بهره‌گیری از این فناوری، امکان انتقال همه اصوات به مخاطبانی که در مکان‌های مختلف حضور دارند، به سریع‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن فراهم می‌شود. در زمان اجرا، جابجایی متناسب هوا موجب تجربه متفاوت مخاطبین می‌شود. این فناوری، امکان تجربه سرگرمی فراگیر از جنبه‌های مختلف نظیر بینایی، لمس و بویایی را برای مخاطبین به ارمغان می‌آورد.

       

      با انواع نمایشگر led آشنا شوید

       

      3.  ساختمان‌های مشهوری که در آنها از فناوری LED استفاده شده است

       

      نمایشگر سه بُعدی MSG Sphere که با چشم غیر‌مسلح قابل مشاهده است، نه تنها به عنوان بزرگترین نمایشگر LED با امکان ارائه تجربه فراگیر کروی، توجه متخصصان صنعت تولید و توسعه نمایشگر‌های LED را به خود جلب کرده است، بلکه بسیاری از جوانان نیز فقط برای دیدن این جشن بصری بزرگ و عکاسی در این محل، به لاس وگاس سفر کردند. بنابراین، این ساختمان، به نماد لاس وگاس تبدیل شده است و شکوفایی و روحیه نوآورانه شهر را به رخ می‌کشد.

      هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جایگزین نمایشگرهای LED این ساختمان، از نظر ایجاد آن تجربه به‌خصوص و منحصر به فرد شود. از این نمایشگرها، به جز در MSG Sphere، در مکان‌های دیگر نیز استفاده شده است. به عنوان مثال، نمایش نور شب سال نوی 2019 در برج خلیفه امارات متحده عربی،  توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد.

       

       

      این آسمان‌خراش نمادین واقع در امارات، در لحظه نورافشانی سریعاً به یک نمایشگر بزرگ تبدیل شد و جالب اینجاست که تصاویر فوق، از بیرون نمایش داده نمی‌شدند؛ بلکه مستقیماً توسط نمایشگرهای LED نصب شده بر روی ساختمان به نمایش می‌آمدند. این نمایشگر نیز رسماً، به عنوان بزرگترین نمایشگر LED نصب شده بر روی ساختمان شناخته می‌شود.

      نمایشگرهای LED، در سراسر برج نصب شده بودند و این جشن سال نو، با نمایش نور و موسیقی به شکلی خیره‌کننده، بسیار جذاب و موفقیت‌آمیز بود. 

       

       

      کلام آخر

       

      با بالغ‌تر شدن فناوری تولید و توسعه نمایشگرهای LED، هر روز ساختمان‌های شاخص بیشتری در سراسر نقاط جهان، به نمایشگرهای LED مجهز می‌شوند. ساخت MSG Sphere و برج خلیفه، نویدبخش توسعه بیش از پیش و روزافزون صنعت تولید نمایشگرهای LED است. می‌توان با استفاده از این فناوری جالب و ترکیب آن با امکانات دیگری نظیر نور، سایه، افکت‌های صوتی و ... تجربه خاطره‌انگیزی را برای مخاطبین ایجاد کرد و توجه افراد بیشتری را جلب نمود.

      گروه صنعتی دیاکو ال ای دی با بهره گیری از دانش روز دنیا در تولید و توسعه نمایشگر های led در ایران  پیش قدم بوده و با تولیدات و طراحی منحصر به فرد خود در این صنعت پیشرفت چشمگیری در خاورمیانه دارد .

       

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۶/۰۹

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟