اصطلاحات تلویزیون شهری

      قبل از خرید هر دستگاه یا وسیله‌ای جدید برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید لازم است نسبت به اطلاعات فنی و تخصصی اون دستگاه آگاهی داشته باشید و هرچه اطلاعات فنی شما در این زمینه بیشتر باشد انتخاب موفق تری خواهید داشت. اینکه دستگاهی که خریداری می‌‌کنید می‌تواند نیاز های شما را بر‌‌طرف کند و واقعا مناسب شما است یا نه ؟ اگر قصد خرید تلویزیون شهری را دارید در این مقاله سعی می‌کنیم تمامی اطلاعاتی که قبل از خرید تلویزیون شهری لازم است بدانید را به شما بگوییم.

      یک سری از واژگان تلویزیون شهری هستند که به خاطره ماهیت و پر کاربرد بودنشان واژگان اصلی خطاب می‌شوند. این واژگان به حدی پر اهمیت هستند که برای یک صحبت مقدماتی و معمولی راجع به تلویزیون شهری دانستن این واژگان الزامی است. حال این اصطلاحات تلویزیون شهری را نام برده و معانی آنها را به طوری قابل فهم برای عموم ذکر خواهیم کرد. وقتی درخواست خرید تلویزیون شهری میکنید اولین سوالی که با آن مواجه می‌شوید، سوال راجع به مکان نصب تلویزیون شهری است اینکه قرار است در فضای داخل یا INDOOR و یا در فضای خارج یا OUTDOOR نصب و استفاده شود.


      تلویزیون شهری فضای داخل یا INDOOR
      در تلویزیون شهری فضای داخل یا همان INDOOR همان طور که از نامش پیداست به‌گونه‌ای طراحی شده است که مناسب فضا‌های داخل سالن و مسقف می‌باشد از این نوع تلویزیون های شهری، در سینما، اتاق کنفرانس، رستوران، سالن آمفی تئاتر، تالارها، سالن جلسات و … استفاده می‌شود.

      تلویزیون شهری فضای خارج یا OUTDOOR
      به نوع دیگری از تلویزیون شهری گفته میشود که قابل نصب در فضاهای باز و در سطح شهر است.این گونه تلویزیون ها از ماژول های مستحکمی تشکیل شده اند که در مقابل گرد و غبار هیچ آسیبی ندیده و همینطور ضد آب و ضد ضربه و دارای شدت نور بالا نیز هستند.اغلب در مراکز شهر مانند میادین یا پارک ها یا سر درب پاساژها،مغازه ها و … روئیت میشوند.
       

      ماژول فضای داخل و فضای خارج

      ماژول
      ماژول یکی از قطعه های مهم در ساخت نمایشگر های LED از جمله تلویزیون شهری است که از تعدادی پیکسل و ای سی (IC) و بورد و قاب تشکیل شده است. ماژول های LED در ابعاد و شکل های مختلف تولید می شوند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی نمایشگر های LED در سال های اخیر ماژول ها به دو صورت تخت و منعطف به بازار عرضه می‌شوند.


      دات پیچ
      انتخاب دات پیچ مناسب یکی از ویژگی های تلویزیون شهری است که تاثیر بسزایی در قیمت تلویزیون شهری و کیفیت تصاویر پخش شده از آن دارد که می‌توان گفت در هر نوع از گونه های نمایشگر های LED (خارج سالن، داخل سالن، تابلو روان و غیره) اهمیت دارد. دات پیچ به فاصله بین دو پیکسل گفته میشود که کیفیت تصویر تلویزیون شهری را از فواصل مختلف مشخص می‌کند. دات پیچ یا پیکسل پیچ تلویزیون شهری معمولا با حرف P و یک عدد در مقابل آن نمایش داده می‌شود و هرچه این عدد پایین تر باشد کیفیت صفحه نمایش مخصوصا در فواصل کمتر، بهتر است. برای مثال در تلویزیون شهری با ماژول P4 فاصله بین مرکز پیکسل ها نسبت به یکدیگر 4 میلی متر می‌باشد.
       

      کارت کنترل 
      کارت کنترل هسته اصلی و یک جزء ضروری در تلویزیون شهری است. کارت کنترل وظیفه دریافت و پردازش سیگنال های ویدئویی و تبدیل آن به تصاویر قابل فهم در تلویزیون شهری را دارد و کارت کنترل وظیفه کنترل روشنایی، کنتراست، و رنگ هر پیکسل در نمایشگر های LED و تلویزیون شهری را به‌عهده دارد کارت کنترل در دو نوع آفلاین و آنلاین ارائه می‌شود.


      منبع تغذیه یا پاور تلویزیون شهری 
      منبع تغذیه یا پاور همان طور که انتظار میرود وظیفه برق رسانی به اجزای مختلف تلویزیون شهری مثل ماژول و کارت های کنترل را به‌عهده دارد. با توجه به ابعاد از ده تا صدها منبع تغذیه یا پاور سوئیچینگ در تلویزیون شهری استفاده می‌شود.
       

      کابینت، فریم یا قاب تلویزیون شهری
      کابینت یا قاب تلویزیون شهری وظیفه اتصال و نگهداری ماژول ها به یکدیگر را بعهده دارد و اغلب از ورق های فلزی و با پوشش رنگی الکترواستاتیک جهت تحمل شرایط آب و هوایی مختلف ساخته می‌شود.

      موارد ذکر شده در بالا خلاصه ای از اصطلاحت تلویزیون شهری می باشد که با دانستن آنها می توانید هنگام خرید اطلاعات جزِئی را کسب کنید و یک خرید مناسب نسبت به نیاز خود داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد گفته شده در این مقاله، تمام واژگان و اصطلاحات این صنعت نیستند و دنیای تلویزیون شهری گسترده تر از این واژگان است.متخصصان دیاکو ال ای دی با مطالعه و تحقیقات مداوم در این صنعت و انتشار این مطالعات در قالب مقالات و اخبار در وبسایت دیاکو ال ای دی سعی بر آن دارند تا اطلاعات عمومی و تخصصی همگان را نسبت به این صنعت افزایش دهند.دیاکو ال ای دی همراه شماست.

       

      مدیر ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

      نظرات

       واعظی واعظی ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      سلام وقت بخیر.تلویزیون شهری در نور خورشید هم به خوبی دیده میشه؟ پاسخ
       دیاکو دیاکو ۱۴۰۱/۰۸/۱۴

      سلام دوست عزیز

      بله نمونه های اوت دور برای فضای خارج مناسب هستند که از شدت نور بالایی برخوردارند.


      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟