ده کلمه کلیدی آینده نمایشگرهای LED در سال 2023 را نشان می دهد

      نمایشگرهای  LED در ابتدا یکی محبوب ترین حامل تبلیغاتی برای تبلیغ کنندگان در عصر رسانه های جدید تبدیل شد، زیرا رنگ های زنده و تصاویر واضحی داشت که جلوه های بصری خیره کننده ای را در اختیار مخاطب قرار می داد و ارزش تجاری تبلیغات رسانه ای را به حداکثر می رساند. اما با پیشرفت سریع علم و فناوری، شکل سنتی تبلیغات رسانه ای و انتشار اطلاعات نتوانسته پاسخگوی نیازهای مردم باشد و صنعت دیجیتال و مجازی شکل گرفته است. بنابراین، فرصت‌های بزرگ و فرصت‌های تجاری گسترده‌تری در آینده بازار نمایشگرهای LED وجود دارد. این مقاله شما را با روند آینده صفحه نمایش های LED در سال 2023 با 10 کلمه کلیدی آشنا می کند.

       

      1. 8K+5G

      توسعه و محبوبیت فناوری ارتباطی 5G زمانی بحث داغ را در صنعت ویدئو UHD افزایش داده است، به ویژه از آنجایی که فناوری نمایشگر 8K برنامه های کاربردی غنی را گسترش داده است که حس تجربه همه جانبه را برای مخاطبان بسیار افزایش می دهد و نمایشگرهای8Kرا به عنوان مسیر اصلی توسعه تبدیل می کند. در سال های آینده برخی از پخش‌کننده‌های تلویزیون ملی خارجی نیز قوانین واضحی را در مورد فناوری نمایش صفحه‌های K8 وضع کرده‌اند. نه تنها این، در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2023، استادیوم ملی چین با بزرگ‌ترین صفحه نمایش LED جهان که می‌تواند وضوح بیش از 8ارائه دهد، سفارشی‌سازی شد و از طریق ادغام کامل فناوری و زیبایی‌شناسی، جشن بصری خیره‌کننده‌ای را برای جهان به ارمغان آورد. اینها نه تنها به جهت پنل های صفحه نمایش LED در توسعه صنعت نمایشگر با وضوح بالا اشاره کرده اند، بلکه انتقال از صفحه نمایش 4K به صفحه نمایش 8K و سرعت استفاده از صفحه نمایش هایK8  را در انواع صحنه های نمایش با وضوح بالا تسریع کرده اند.

       

       

      2. مینی ال ای دی و میکرو ال ای دی

      با کاوش در گام پیکسل های LED و افزایش تقاضا برای نمایشگرهای با وضوح بالا در سال های اخیر، تولید کنندگان صفحه نمایش LED شروع به بررسی جلوه های نمایشگر UHD کردند، به همین دلیل است که فناوری Mini LED و Micro LED همیشه جایگاهی را در لیست موضوعات داغ به خود اختصاص داده است. دو سال گذشته Mini LED به استفاده از LED های کوچکتر از 0.2 میلی متر برای تولید نور اشاره دارد و نمایشگرهای Mini LED بیشتر برای نمایشگرهای نور پس زمینه نصب شده بر روی تلویزیون ها، رایانه ها و تلفن های همراه و سایر صفحه ها استفاده می شوند. در حال حاضر، فناوری Mini LED به تازگی به تولید انبوه رسیده است و نیاز به توسعه بیشتر برنامه دارد.

      میکرو LED، متفاوت بودن با نمایشگر Mini LED، تکامل OLED است. یعنی میکرو ال ای دی استفاده از ال ای دی های تک قرمز، سبز و آبی کوچکتر و روشن تر برای انتشار مستقیم نور رنگی است. در مقایسه با نمایشگر Mini LED، نمایشگر Micro LED هنوز در مرحله دستیابی به موفقیت در تولید انبوه است و برای کاربرد در بازار به ارتقاء و بهبودهای فنی بیشتری نیاز است. با این حال، به عنوان مرحله نهایی نمایشگر LED، Mini LED و Micro LED روند اجتناب ناپذیر توسعه صنعت است و همچنان مورد توجه صنعت قرار خواهد گرفت.

       

      3. تلویزیون سه بعدی

      نمایشگرهای 3 بعدی چشم برهنه به دلیل تجربه بصری باورنکردنی که به ارمغان می آورند، موضوع داغ سال 2021 بود. با ادغام صفحه نمایش LED با ویژگی های شاخص شهر، نمایشگرهای سه بعدی با چشم غیر مسلح به روشی جدید برای بسیاری از شهرها تبدیل شده است تا به دنبال ایجاد سریع کارت های ویزیت شهری جدید و ترویج بهبود صنعت گردشگری فرهنگی باشند. علاوه بر این، بهبود بیشتر صفحه‌های LED انعطاف‌پذیر و سازگاری مواد و محتوای متنوع‌تر نمایشگر با پانل‌های صفحه نمایش LED، بسیاری از برندهای سطح بالا و مناطق تجاری صفحه نمایش‌های LED سه بعدی را برای گسترش نفوذ برند خود ترجیح می‌دهند. بدون شک، نمایشگر سه بعدی با چشم غیر مسلح در کنار صفحه نمایش با وضوح بالا به پره توسعه صنعت نمایشگر LED تبدیل خواهد شد.

      4. فیلمبرداری مجازی VR/XR

      در مورد اپیدمی های مکرر، نمایشگر LED مجازی به بسیاری از هنرهای نمایشی، تبلیغات و سایر صنایع رسانه ای اجازه می دهد تا راحتی دیوار صفحه نمایش LED را در عکسبرداری از محیط های منحصر به فرد و امکانات بیشتر استفاده کنند. و دیوار ال ای دی تولید مجازی با ویژگی های بدون درز و خود نورانی خود، می تواند یک محیط بیرونی واقعی و با کیفیت بالا را در داخل خانه ارائه دهد و در عین حال نیاز به پس از تولید فیلم خسته کننده را از بین ببرد و کارایی فیلمبرداری را تا حد زیادی بهبود بخشد. می توان پیش بینی کرد که توسعه بخش دیوار LED تولید مجازی ادامه خواهد داشت و چشم انداز خوبی دارد.

      5. متاورس

      متاورس و مفهوم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) همچنان در دو سال گذشته مورد توجه گسترده قرار گرفته است که منجر به رشد شتابان در تولید دستگاه های AR/VR شده است. Vuzix، WaveOptics، Xiaomi و TCL محصولات تجاری عینک هوشمند Micro LED AR را منتشر کرده اند. و همانطور که برندهای بیشتری محصولات مصرف نهایی را عرضه می کنند، تامین کنندگان نمایشگر LED نیز مفهوم متاورس را در مفاهیم محصول و برنامه ریزی محصول آینده خود معرفی خواهند کرد. شکی نیست که مقیاس آینده بازار متاورس با توسعه صنعت فناوری پیشرفته و صنعت نمایشگر LED گسترش بیشتری خواهد یافت.

      6. دیجیتال سازی

      ساخت شهرهای هوشمند در سال‌های اخیر به ارتقای عمیق توسعه دیجیتال شهرها ادامه می‌دهد. تحت تأثیر اپیدمی COVID-19، حالت بدون تماس باعث می شود همه صنایع مجبور به ارتقاء به سمت دیجیتالی شدن و خرد شوند، بنابراین دیجیتالی شدن و توانمندسازی هوشمند به یک روند و نیاز اجتناب ناپذیر برای تحول و ارتقاء هر صنعت سنتی تبدیل شده است. علاوه بر این، با بهبود فناوری گام کوچک، استفاده از نمایشگر LED با فاصله پیکسلی باریک در صحنه های داخلی فرصت های بیشتری را تحت توانمندسازی و غنی سازی فناوری اطلاعات به دست می آورد. همچنین روند ارتقاء عقل شهری را بیشتر تحریک می کند و بازار بیشتری را برای پانل های صفحه نمایش LED فراهم می کند.

      7. تجربه همه جانبه

      کاربرد همه جانبه صفحه نمایش LED به یکی دیگر از برچسب های مهم برای کاربرد صنعت نمایش تبدیل شده است. در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران وجود دارد که صحنه‌های کاربردی همه جانبه متنوعی را از طریق دیوارهای صفحه‌نمایش LED ایجاد می‌کنند تا فرم کاربرد صفحه نمایش LED، از جمله تئاتر همه جانبه، نمایشگاه، منطقه خرید و مکان‌های سرگرمی را تازه کنند. برنامه همه جانبه متنوع مکان های تفریحی را در داخل و خارج از کشور ترویج می کند و تجربیات سرگرم کننده بیشتری را برای مردم به ارمغان می آورد. نه تنها این، کاربرد این نمایشگرهای LED همچنان در زمینه های بیشتری پخش می شود و امکانات نمایش بیشتری را برای مردم در زندگی آینده به ارمغان می آورد.

      8. صفحه نمایشگر LED در فضای باز

      به منظور نشان دادن بهتر ارزش های فرهنگی موضوعات ملی، محتوای UHD 4K/8K به عنوان کانال اصلی و نیروی اصلی ارتباط فرهنگی نامیده می شود. بسیاری از دولت‌های ملی از استقرار صفحه‌نمایش‌های K4 با کیفیت فوق‌العاده یا صفحه ‌نمایش‌های K8 در شهرهایی که در موقعیتی برای انجام این کار هستند، به منظور افزایش نفوذ صنعت فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العاده حمایت می‌کنند. توسعه و اجرای این ابتکار به میزان زیادی توسعه صنعت نمایشگر LED در فضای باز را ارتقا خواهد داد. علاوه بر این، با تأکید عمیق بر فناوری کوچک پیکسل LED و افزودن صفحه نمایش HD 4K و صفحه نمایش K8، صفحه نمایش های LED برای مدت طولانی به عنوان برنامه های عمومی غالب در صفحه نمایش بزرگ باقی خواهند ماند. این به طور موثر توسعه صفحه نمایش LED در فضای باز را ترویج می کند.

       

      9. صفحه نمایشگر LED سینما

      در 125 سالی که از تولد سینما می گذرد، شیوه فرافکنی همواره در بازار سینما انحصار داشته است. اما از زمانی که اولین صفحه نمایشگر ال ای دی سینمای دنیا از اونیکس سامسونگ در کره جنوبی در سال 2017 عرضه شد، صفحه نمایش های LED عصر جدیدی از نمایش را به صنعت فیلم بخشیده اند. پیش بینی می شود تا سال 2025، از 20000 صفحه نمایش جدید در سینماهای چین، 2٪ صفحه نمایش LED سینما باشد و 1٪ از 80000 صفحه نمایش موجود به صفحه نمایش LED سینما ارتقا یابد. غیر قابل انکار است که با بلوغ صفحه نمایش LED سینما در استانداردها و فناوری، توسعه آینده بازار صفحه نمایش LED سینما دارای تخیل نامحدود است.

       

      10. کمبود تراشه

      اپیدمی های مکرر در داخل و خارج از کشور، صنعت لجستیک و حمل و نقل را به یک معضل سوق داد و در نتیجه مشکل کمبود تراشه در صنعت نمایشگر LED را شکست. تحت موج کمبود جهانی تراشه، صنعت نمایشگر LED نیز ضربه بی‌سابقه‌ای را متحمل شده است که باعث افزایش قیمت تراشه و مشکلات تولید برای برخی از تولیدکنندگان صفحه‌نمایش LED شده است. بسیاری از ارائه دهندگان پیشرو صفحه نمایش LED به اهمیت تراشه پی بردند. به منظور کاهش معضل فعلی کمبود تراشه بر روی صفحه نمایش LED، آنها شروع به سرمایه گذاری در صنعت تراشه داخلی کردند. تا کنون، مشکلات تولیدکنندگان صفحه نمایش LED بیشتر کاهش خواهد یافت و پیشرفت های نوآورانه در صنعت نمایشگر LED نیز تسهیل خواهد شد.

      با توجه به روند توسعه صنعت و افزایش تقاضای مصرف کنندگان، صفحه نمایش LED برای نمایشگرهای با وضوح بالا و سناریوهای نمایش مجازی برای تسهیل نفوذ نام تجاری و ارتقاء بیشتر کسب و کار استفاده می شود. بنابراین، سرمایه گذاری در صفحه نمایش های LED یک گزینه عالی با بازدهی بالا است.

      مدیر ۱۴۰۱/۱۱/۲۱

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟