چگونه کیفیت صفحه نمایش LED را تشخیص دهیم؟

      در این مقاله قصد داریم شما رو باکیفیت صفحه‌نمایش‌های LED و تست آن‌ها بیشتر آشنا کنیم و به شما بگوییم که چه جوری و یا از چه طریقی کیفیت نمایشگرهای ال‌ای‌دی را تست کنید.

      LED display test

      وضوح نمایشگر های led:

      وضوح، اولین فاکتور اولویت‌بندی شده برای نمایشگرهای ال‌ای‌دی می‌باشد. برای همین هرچه دات پیچ نمایشگر های LED کمتر باشد بهتر می‌باشد. هرچه دات پیچ کمتر باشد یعنی فاصلۀ پیکسل‌ها در ماژول‌ ال‌ای‌دی کمتر می‌باشد و بدین معنی می‌باشد که کیفیت بالاتری را دارا می‌باشد. به طور مثال P5 بهتر از P10 می‌باشد.

      زاویه دید و روشنایی نمایشگر ال ای دی:

      در ابتدا بهتر است بگوییم که روشنایی ماژول‌های فضای داخل و فضای بیرون باهم تفاوت دارند و اینکه عمدتاً روشنایی آن‌ها بستگی به کیفیت قالب LEDها نیز دارد. اما در حالت کلی، ماژول‌های داخلی cdm2 (شدت نور) آن‌ها برابر با 700 می باشد و ماژول‌های فضای باز cdm2 آن‌ها برابر با 5000 می‌باشد. هرچه این عدد بیشتر باشد یعنی روشنایی آن‌ها بیشتر می‌باشد.

      همچنین زاویه دید SMD قطعاً بزرگ‌تر و بیشتر از زاویه دید DIP هست ولی به‌طورکلی DIP روشنایی بهتری نسبت به SMD دارد.

      صافی صفحه نمایش led:

      سطح صاف برای نمایشگرهای ال‌ای‌دی خیلی مهم می‌باشد زیرا وقتی شما چندین ماژول‌های ال‌ای‌دی را کنار هم می‌گذارید باید روشنایی و نور در یک سطح باشند و اصطلاحاً صاف باشند و وقتی اینها یکم از هم فاصله داشته باشند و صاف نباشند باعث درهم‌ریختگی شدت نور و کیفیت پایین کار می‌شود.

      نمایشگرهای LED باید صافی آن‌ها در حد 1 میلی‌متر بالا یا پایین باشد تا اطمینان حاصل کنید که تصویر یا متن تحریف نداشته باشد یا برجستگی و فرورفتگی در داخل تصویر دیده نشود. صافی جز فرایند تولید می‌باشد.

      Recognize the quality of the LED display

      کنتراست و کاهش رنگ نمایشگر led:

      یکی دیگر از نکات مهم برای تضمین LED کنتراست و کاهش رنگ آن می‌باشد. رنگ و کنتراست ماژول‌های LED باید مناسب باشند و برای همین تضمین صحت آن‌ها را می‌توانید با سیستم کنترلی، از جمله از طریق پردازنده ویدئویی یا یک کارت کنترل نیز تنظیم کنید. همچنین ماسک نیز بر وضوح و کنتراست تأثیر می‌گذارد.

      ثبات رنگ:

      یک تولیدکننده ماژول LED می‌تواند ماژول‌هایی تولید کند که از خلوص رنگی بالا و کیفیت بالا برخوردار باشند. پس به خلوص رنگی آن‌ها نیز دقت داشته باشید.

      تعادل رنگ سفید در ماژول ال ای دی

      یکی از بهترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید رنگ سفید و تعادل آن می‌باشد. در علم رنگ‌شناسی، زمانی سفید خالص نمایش داده می‌شود که نسبت سه رنگ اصلی قرمز و سبز و آبی: 1 ، 4.6 و 0.16 باشد.

      اگر نسبت واقعی کمی کمتر باشد، تراز آن به‌هم‌خورده و سفیدی نیز خاموش و کمتر خواهد شد. همچنین باید توجه داشته باشید که سفید مایل به آبی یا سبز مایل به زرد می‌باشد و تست همینی که گفته شده می‌باشد، البته می‌توانید توسط سیستم کنترل صفحه‌نمایش LED نیز آن را تست کنید.

      نقطه مرده صفحه نمایش led

      در اینجا به شما می‌خواهیم نکروز ماژول را توضیح دهیم. به بلوک‌های مکعبی کوچکی که بر روی نمایشگر LED همیشه روشن یا خاموش باشند نقطه مرده یا موزاییک می‌گویند و به این پدیده نکروز ماژول می‌گویند.

      دلیل اصلی آن کیفیت کانکتور استفاده شده در صفحه‌نمایش خوب می‌باشد که یعنی کیفیت آن پایین بوده تا این اتفاق پیش آمده است.

      بلوک رنگ

      در این بخش باید شما انتقال رنگ‌ها را از بلوک قبلی به بعدی نیز چک کنید. یعنی انتقال رنگ بر اساس ماژول، چقدر آشکار می‌باشد. بلوک رنگ و انتقال ضعیف آن عمدتاً ناشی از سیستم کنترل ضعیف، سطح خاکستری پایین یا فرکانس پایین اسکن می‌باشد.

      مدیر ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟