تابلوهای دیجیتال در مقابل تابلوهای سنتی

      ► زمان خواندن مقاله: 9 دقیقه

       

       

      مقایسه تابلوهای دیجیتال در مقابل تابلوهای سنتی موضوعی است که توجه بسیاری از بازاریاب­ ها به خود معطوف کرده است. فناوری باعث ایجاد تغییراتی در دنیای تجاری مدرن شده است. در سال­های گذشته صاحبان کسب­ وکار و بازریاب­ ها، از ابزارهای محدودی برای تحت تاثیر قراردادن مخاطبان خود استفاده می­کردند.

      امروزه انتظارات مشتریان بیشتر شده است که در نتیجه بازاریاب ­ها ملزم به پرداختن بیشتری به تجربه ­های مشتریان کرده است تا بتوانند در زمان مناسب با محتویات مناسب، مخاطبان مناسبی را جذب کنند. افزایش ابزارهای تبلیغاتی ملاحظات بیشتری را به همراه دارد. بنابراین برای هر کسب­ و­کاری انتخاب بهترین گزینه  در میان طیف وسیعی از ابزارهای ممکن ضروری است.

      تابلوهای سنتی عالی هستند اما تابلوهای دیجیتالی هم بد نیستند. ساینیج های دیجیتال از مزیتی برخوردار هستند که می­توانند به طور هم زمان پاسخگوی نیازهای مشتریان و شرکت ­ها باشند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تابلوهای دیجیتالی در مقابل تابلوهای سنتی بپردازیم.

       

      تابلو سنتی چیست؟

      برخی تابلوهای سنتی را صفحه نمایشگری قدیمی می­دانند که از دهه ­ها قبل وجود داشته­ است. این که بیشتر تابلوهای سنتی در گذشته دور اختراع شده ­اند، درست است اما چنین توصیفی برای تعریف تابلوهای سنتی کافی نیست.

       تابلو سنتی همان  تابلو نمایشی عمومی و تجاری است که نمی­توان آن را سفارشی کرد. این تابلوها اغلب با نام تابلو ثابت هم شناخته می­شوند زیرا فقط محدود به نمایش فرمت های ثابتی مانند متون و تصاویر هستند. در مقایسه با ساینیج های دیجیتال، تابلوهای سنتی انعطاف ­پذیری کمتری در نمایش، چرخش تبلیغات، تعامل و هدف­گیری مخاطبان دارند. در ادامه به بررسی این موارد در این مقاله می­پردازیم.

       

      چندین نمونه از تابلوهای سنتی عبارت­ند از:

      • تابلوهای پوستری

      • تابلوهای نئونی

      • تابلوهای فروشگاه

      • بنر چاپی

      • تابلوهای دست­نویس

       

      ساینیج دیجیتال (تابلو دیجیتال) چیست؟

       

       

      پیش از تعریف ساینیج دیجیتال لازم است که مفهوم دیجیتال را درک کنیم. دیجیتال با داده و اطلاعات کار می­کند. به طور خلاصه، تابلوی دیجیتال  ابزار نمایشی است که می­تواند داده را نگهداری و پردازش کند. این داده­ ها  همان رسانه ­های دیجیتال و فناوری دیجیتالی هستند که در پشت این تابلوهای نوآورانه قرار گرفته­ اند.

      امروزه نصب تابلوهای دیجیتال با ظهور فناوری پیشرفته در صفحه نمایش، امکان ­پذیر شده است. برخی از فناوری­ های مورد استفاده عبارت­اند از فناوری موجود در صفحه نمایش­های LCD و LED. تابلوهای دیجیتال همچنین می­توانند رسانه ­های دیجیتال مانند تصاویر، انیمیشن­ ها، گرافیک­ ها و فیلم­ ها را پردازش و نمایش دهند. برخی از تابلوهای دیجیتال پیشرفته می­توانند به جمع­ آوری و تحلیل داده ­های کاربران کمک کنند.

      برخی از انواع تابلوهای دیجیتال عبارت­اند از:

      • تابلوهای دیجیتال نصب شده بر روی دیوار

      • تابلوهای دیجیتال پوستری

      • کیوسک دیجیتال

      • کیوسک تعاملی

      • صفحه منوی دیجیتال

       

      کیوسک دیجیتال ( بیشتر بدانید )

       

      شکل ­های محتوا

      تابلوهای سنتی برای نمایش محتوای ثابت  وتابلوهای پوستری برای نمایش تبلیغات چاپ شده استفاده می­شوند . تابلو فروشگاهی و بنرها برای نمایش تبلیغات چاپی و یا دست­نویس استفاده می­شوند. با این حال بیشتر تابلوهای سنتی  نقطه ضعف مشترکی دارند. بازاریاب­ ها باید در هنگام به روزرسانی تبلیغات، آن­ها را به صورت دستی تغییر دهند. همچنین لازم است که طراحی و چاپ تبلیغات جدید را از قبل انجام داده­باشند. تمامی این مراحل نیازمند نیروی انسانی و زمان است. 

      برخلاف تابلوهای سنتی، تابلوهای دیجیتال برای نمایش محتوای دیجیتالی مانند ویدئو و تصاویر و نگاره­ های متحرک استفاده می­شوند. فرض کنید که می­خواهید از محتوای کمپینی با تاریخ ­های به روز­شده  رویداد استفاده کنید. درصورتی­که از تابلوهای سنتی استفاده می­کنید لازم است که تبلیغات چاپ شده شامل اطلاعات به روز­شده باشند. اما اگر از تابلو دیجیتال استفاده می­کنید فقط لازم است که از طراح خود بخواهید تا قبل از به روزرسانی محتوا، تغییرات سریعی را از طریق نرم­افزار دیجیتال ساینج در عرض چند ثانیه اعمال کند.

      همچنین، تابلو دیجیتال یا همان ساینیج دیجیتال دارای سطوح بالاتری از خلاقیت و انعطاف­ پذیری را هستند. استفاده از تابلو دیجیتال باعث ایجاد محتوای منعطف می­شود. آیا می­خواهید یک محتوای جذاب ایجاد کنید؟ پس از ویدئو استفاده کنید. آیا می­خواهید محتوای خود را به صورت افقی و یا عمودی نمایش دهید؟ از تابلوی دیجیتالی استفاده کنید که هر دور جهت افقی و عمودی را پشتیبانی می­کند.

       

      هدف قراردادن مخاطبان

      تابلوهای سنتی می­توانند طیف وسیعی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار ­دهند. یک پوستر تبلیغاتی در کنار  پیاده­ رو شلوغی که روزانه   هزاران نفر  از آن عبور می­کنند دیده می­شود. تابلو تجاری نئون با طراحی مناسب می­تواند مشتریان شما را افزایش دهد. اما اگر بخواهیم که تبلیغات مرغ سوخاری را فقط در زمان ناهار یا شام نمایش دهیم چه کار باید کنیم؟ یا اگر بخواهیم اطلاعات تجاری بیشتری را در کنار نام تجاری و لوگو نمایش دهیم چه کار باید کنیم؟

      ایجاد تغییرات مداوم برای نمایش در تابلوهای تبلیغاتی در طول روز امکان پذیر نیست. همچنین ارائه اطلاعات پیچیده در تابلوهای نئونی برای صاحبان کسب­ وکار غیر ممکن است. حتی اگر هم بتوانند این اطلاعات را نمایش دهند در آینده اگر بخواهند محتوای آن را تغییر دهند، چه می­شود؟ آیا باید تابلو نئونی جدیدی را سفارش دهند؟

      تابلوهای دیجیتال دارای مزیت پخش چرخشی تبلیغات و زمان­بندی هستند. صاحبان کسب­ و­کار می­توانند محتوای متنوع یا پیام هایی را برای ارائه در دوره­ های زمانی مختلف طراحی کنند. صاحبان رستوران می­توانند تبلیغات صبحانه را در صبح و تبلیغات شام را در عصر نمایش دهند بدون اینکه هیچ تغییر دستی در آن ایجاد کنند. همه این موارد می­تواند به طور خودکار از طریق نرم­افزار تابلوی دیجیتال یا دیجیتال­ سازی علائم انجام شود.

      همچنین به روز­رسانی به صورت آنی از طریق تابلوهای دیجیتالی امکان­پذیر است و می­تواند به تسهیل موثر و سریع در انتقال اطلاعات کمک کند. آیا می­خواهید پیش­بینی هوا را به صورت لحظه­ای ببینید؟ آیا می­خواهید زمان انتظارتان در فروشگاه را ببینید؟ تابلو دیجیتال مناسب ­ترین ابزار است. از آنجایی که تابلو دیجیتال به راحتی قابلیت زمان­بندی و چرخش محتویات و تبلیغات را دارد، به صاحبان کسب و کار کمک می­کند که مخاطبان خود را به طور موثری تحت تاثیر قرار دهند. آن­ها می­توانند کنترل کنند که چه کسی تبلیغات را ببیند و اینکه چه چیزی را در چه زمانی نمایش دهند.

       

      تعامل

       

       

      تعامل مربوط به آینده است. مردم دیگر مصرف­ کننده منفعل نیستند. لازم است که بازاریاب­ها به منظور جذب مشتریان، اطلاعات را به شیوه جذابی نمایش دهند. محتوای تعاملی یکی از این روش­هاست.

      کیوسک­ ها یا نمایشگر تعاملی به کاربران این امکان را می­دهند که با محتوای تبلیغات تعامل داشته باشند. محتوای تبلیغات می­تواند مخاطبان را تشویق  به انجام  کاری می­کنند. مخاطبان دیگر محتوا را منفعلانه مشاهده نمی­کنند. محتوای برجسته و تعاملی به کسب­ و­کارها کمک می­کند تا آگاهی مشتریان نسبت به برند را بیشتر کرده و اثری با کیفیت بهتر ایجاد کند.

       

      تجزیه و تحلیل داده

      بازاریاب ها همیشه علاقمند به بازگشت سرمایه خود هستند. با این حال به منظور ارزیابی عملکردشان نیازمند داده هستند. زمانی که از تابلوهای سنتی استفاده می­کنیم جمع ­آوری داده بسیار سخت می­شود. ممکن است که محتوا در تابلوهای سنتی خوب به نظر برسد و افراد به این محتوا جذب شوند. اما آیا می­توانیم در مورد میزان خوب بودن آن اظهار نظر کنیم؟

      کیوسک ­های تعاملی  نمونه­ای عالی از ابزارهای تبلیغاتی هستند. صاحبان کسب و­کاری که قصد بررسی  محتوای دیجیتال خود را دارند می­توانند اقدام به نصب نرم ­افزارهای تحلیلی کنند. نرم ­افزار می­تواند هر عمل یا رویداری را در زمانی که کاربر واکنشی نشان می­دهد یا صفحه را لمس می­کند، ثبت کند. اطلاعات ضبط شده توسط نرم ­افزارهای تحلیلی می­توانند برای مطالعه شاخص­ هایی نظیر تعداد تعاملات، تعداد کلیک­ ها و نرخ تبدیل مورد استفاده قرار گیرند. صاحبان مشاغل می­توانند با استفاده از چنین اطلاعاتی به اتخاذ استراتژی در راستای هدف­ قرار دادن موثر مخاطبان از طریق ارسال پیامکی مخصوص به آن­ها بپردازند.

       

      نمایشگر تعاملی چیست ؟

       

      مدیریت دستگاه و محتوا

      بازاریاب­ ها به منظور به ­روزرسانی محتوای تابلوهای سنتی، باید به صورت فیزیکی در مکان آن حضور داشته باشند. نظارت این تابلوها ممکن است به دلیل نظارت مداوم  یک فرد دشوار باشدکه امری ناخوشایند است، به ­خصوص در شرایطی ­که تابلوها در مکان دوری نصب شده­ اند. در صورت وقوع هرگونه اختلالی ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا اطلاع ­رسانی صورت گیرد.

      مدیریت و نظارت بر تابلوهای دیجیتال برخلاف تابلوهای سنتی آسان است. همه این موارد می­توانند از طریق نرم­ افزار تابلو دیجیتال از راه دور انجام شوند. با چندین کلیک می­توان محتوای تابلوهای دیجیتال را از راه دور به ­روز­رسانی کرد. همچنین کنترل سلامت تمام تابلوها به راحتی انجام می­شود.

       

      هزینه

       

       

      وقتی زمان مقایسه هزینه تابلوهای سنتی و دیجیتال می­رسد، موضوع پیچیده می­شود. اول از همه اینکه هزینه نگهداری تابلوهای دیجیتال در شرایط عادی کمتر است زیرا تابلوهای سنتی تحت شرایط آب­وهوایی نامساعد در معرض آسیب­ دیدگی قرار می­گیرند. با این حال، چون تابلوهای دیجیتالی از قطعات الکترونیکی ساخته شده ­اند امکان خراب شدن آن­ها وجود دارد.

      همچنین هزینه به­ روز­رسانی محتوا قطعا در تابلوهای دیجیتالی کمتر است. به­ روز­رسانی محتوا به آسانی در تابلوهای دیجیتال انجام می­شود ولی برای به روزرسانی محتوا در تابلو سنتی ممکن است نیاز به حضور فیزیکی در محل استقرار آن باشد.

      و در آخر اینکه تابلوها ارزان نیستند. بازاریاب­ ها با همان مقدار پول می­توانند تابلوهای سنتی با صفحه نمایش بزرگتری را تهیه کنند. از طرفی استفاده موثر از تابلو دیجیتالی مستلزم دانش و آموزش کارکنان است.

       

      نتیجه­ گیری

       

       

      تابلو دیجیتال در برابر تابلو سنتی- آیا می­توان نتیجه گرفت که تابلو دیجیتال بهتر از تابلو سنتی است؟ بستگی به شرایط دارد.

      هر ابزاری برای هدف خاصی استفاده می­شود. این درست است که تابلو دیجیتال دارای مزایایی است که بر معایب تابلوهای سنتی چیره شده است اما این عادلانه نیست که بگوییم تابلوهای سنتی صفحه نمایش بدتر یا ضعیف­تری دارند.

      به عنوان  صاحب کسب و­کار یا بازاریاب با عملکردی هوشمندانه لازم است بهترین ابزار را برای استفاده انتخاب کنید. اگر شما می­خواهید تعداد زیادی تابلو در مکان­های مختلف داشته باشید باید تابلوهای دیجیتال انتخاب کنید زیرا مدیریت آسان­تری دارند. اگر شما صاحب کسب­ وکار سنتی هستید باید از تابلوهای سنتی که برای مشتریان شما مناسب­تر است، استفاده کنید. 

      به طور خلاصه، فناوری در حال توسعه است و دنیا با سرعتی بالایی در حال تغییر است. نوآوری­ های جدید در همه­ جا در حال ظهور هستند ولی ما باید به فناوری موجود در بازار هم توجه کنیم. روشن فکر و منعطف باشید. شاید شما هم متوجه شدید که بهتر است از هر دو تابلوی سنتی و دیجیتال در کسب ­وکار استفاده کنید. چه کسی می­داند؟

      دیاکو ال ای دی به‌عنوان ارائه‌دهنده تابلو دیجیتالی و انواع نمایشگر های تعاملی پیشرو در این صنعت بوده . محصولات نوآورانه و پشتیبانی تخصصی ما محصولات متنوعی مختص به کسب وکار هر فرد ارائه می دهند .

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۷/۱۲

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟