همه چیز درباره ی نمایشگر های شیشه ای

      کاربردها و مزایای نمایشگرهای شیشه‌ای

      ► زمان خواندن مقاله :3 دقیقه

       

       

      استفاده از نمایشگرهای شیشه‌ای شفاف برای نورپردازی روی صحنه یا سایر اهداف تزئینی، جدا از ایجاد جذابیت بصری، به تولید نور زیاد و زیبایی محیط نیز کمک می‌کند. امروزه، قابلیت نورپردازی جذاب نمایشگرهای شیشه‌ای به یکی از عناصر اصلی نورپردازی شهری تبدیل شده است. مزیت اصلی این نوع نمایشگرها، کمتر دیده شدن و قابلیت نورپردازی همه جانبه است. این نوع نمایشگرها، ضمن مقرون به صرفه بودن مزایای اقتصادی زیادی دارند. در این پست بیشتر به این مورد می‌پردازیم.

       

      نمایشگر شیشه‌ای چیست؟

      نمایشگر شیشه‌ای، نوع خاصی از نمایشگرهای شفاف است که امکان تبدیل شیشه یا حتی پنجره به یک نمایشگر تبلیغاتی جهت نشان دادن محتواهای ویدئویی را فراهم می‌کند. در فرآیند تولید نمایشگر شیشه‌ای، از فناوری هسته IC جاسازی شده استفاده می‌شود و ساختار اصلی این نمایشگرها، لاستیک توخالی یا شیشه لمینیت شده (چند لایه) است.

      تکنولوژی تولید این نمایشگرها، مبتنی بر ادغام شیشه و تراشه‌های الکترونیکی است. در این طراحی، علاوه بر حفظ شفافیت شیشه، عبور نور نیز مسدود می‌شود. یکی از مزایای اصلی نمایشگرهای شیشه‌ای، امکان پخش تصاویر، فیلم‌ها، متون و سایر انواع محتواها می‌باشد.

      هنوز نمایشگرهای شیشه‌ای در حال توسعه و تکامل هستند. این محصول جدید و نوآورانه، علاوه بر حذف شیوه‌های سنتی نمایش محتواها، فناوری مدرن و شفافیت بیش از 92 درصد را ارائه می‌دهند.

       

      در مورد نمایشگر شفاف بیشتر بدانید

       

      تفاوت‌های نمایشگرهای شیشه‌ای، نمایشگرهای شفاف و نمایشگرهای معمولی

      نمایشگر شیشه‌ای یک شیشه فوتوالکتریک با کیفیت بالا است که در فرآیند تولید آن از فناوری هادی (رسانش) برای یکپارچه سازی دو لایه ساختار LED شیشه‌ای استفاده شده است. ال‌ای‌دی‌ها با توجه به کاربردشان، با چیدمان‌های خاصی نظیر الگوی، متنی، ماتریسی، ستاره‌ای و ... طراحی می‌شوند. این نوع نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای LED سنتی بزرگتر و روشن‌تر هستند.

      نمایشگر شفاف نوع دیگری از نمایشگرها است که می‌توانند نور را منتقل کند. مفهوم اصلی به کار گرفته شده در تولید این نوع نمایشگرها، استفاده از نمایشگرهای نوار نوری شفاف (یک نوع صفحه نمایش است که قابلیت نمایش الگوها، متن‌ها و تصاویر را با استفاده از نوارهای نوری دارد) است. علاوه بر این، تلاش‌هایی برای بهبود فرآیند تولید این نوع نمایشگرها از جمله بهینه سازی تنظیمات سیستم کنترل و بسته بندی مهره‌های لامپ صورت گرفته است.

      تکنولوژی نمایشگرهای LED معمولی کمی قدیمی‌تر است. از این نمایشگرها در حال حاضر به طور گسترده استفاده می‌شود. به دلیل کاربرد گسترده این نمایشگرها، از اصطلاح نمایشگرهای LED معمولی برای این محصولات استفاده می‌شود. اصول طراحی نمایشگر LED معمولی مشابه اصول طراحی نمایشگرهای شفاف است.

       

       

      کاربردهای نمایشگرهای شیشه‌ای

      در ادامه به کاربردهای نمایشگرهای شیشه‌ای پرداخته می‌شود.

      • سالن‌های نمایشگاه: از نمایشگرهای شیشه‌ای در نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه عرضه محصولات، نمایشگاه‌های خودرو و غیره استفاده می‌شود.

      • طراحی فضای داخلی: می‌توان این نمایشگرها را در طرح‌ها و اشکال مختلف سفارشی‌سازی کرد. بدین ترتیب، امکان استفاده از آنها در طراحی دکوراسیون داخلی و برای بهبود جلوه و جذابیت فضا فراهم می‌شود.

      • استفاده به عنوان نمایشگر پنجره یا نمایشگر ویترین: می‌توان از این محصول به عنوان نمایشگر تبلیغاتی جهت معرفی خدمات یا تبلیغ محصولات استفاده کرد. نمایشگر ویترین یا پنجره، نوعی سیستم تبلیغاتی است که روی پنجره‌های فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و سایر اماکن تجاری نصب می‌شود و تصاویر تبلیغاتی را به صورت جذاب و چشم‌نواز بر روی پنجره نمایش می‌دهد.

      • شیشه دیواری: در این حالت، نمایشگر شفاف بر روی شیشه لمینیت نصب می‌شود و برای بهبود تأثیر تبلیغات، با شیشه دیواری یکپارچه می‌شود.

         

       

      خرید نمایشگر شفاف

       

      مزایای استفاده از نمایشگرهای شیشه‌ای

      در ادامه به مزایای استفاده از نمایشگرهای شیشه‌ای پرداخته می‌شود:

      • یکی از مزایای متعدد نصب نمایشگرهای شیشه‌ای، ایجاد جلوه‌های با جذابیت بصری و شفافیت بالا است.

      • این نمایشگرها، فضای زیادی اشغال نمی‌کند و با سازه‌ها یا تجهیزات اطراف نمایشگر تداخلی ندارند. ضخامت این نمایشگرها در حدود 10 میلی‌متر است.

      • این نمایشگرها نیازی به قاب جهت پشتیبانی اضافی ندارند و به همین دلیل، تا حد زیادی در هزینه‌های نصب این نمایشگرها صرفه‌جویی می‌شود.

      • استفاده و نگهداری این نمایشگرها ایمن و راحت است و همین امر موجب صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

      • میزان مصرف انرژی این نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای معمولی کمتر است. علاوه بر این، برای استفاده از این نمایشگرها نیازی به استفاده ازسیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی و واحدهای خنک‌کننده برای کمک به دفع حرارت وجود ندارد.

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟