ماژول نمایشگر های led را بهتر بشناسیم !

      ► زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه

       

      معرفی ماژول نمایشگر LED

      در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی از ماژول نمایشگر های LED را بیان کنیم. ماژول یا پنل LED از اصلی ترین قطعات نمایشگر های LED است. از ماژول ها در سطح جلویی صفحه نمایش LED استفاده می شود ، همچنین اولین چیزی که وقتی به یک تلویزیون شهری نگاه می کنیم با آن مواجه می شویم. به این دلیل است که می گوییم اصلی ترین قطعه یک نمایشگر LED یا همان تلویزیون شهری است .

      در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد ماژول Led در اختیارتون قرار بدیم از اجزا تشکیل دهنده ماژول گرفته تا دسته بندی ، ابعاد و .. 

       

      راهنمای معرفی چهار قسمت ماژول نمایشگرLED 

      • بخش اول: اجزای ماژول نمایشگر LED

      • بخش دوم: طبقه بندی ماژول های نمایشگر LED

      • بخش سوم: اندازه ماژول نمایشگر LED

      • قسمت چهارم: چگونه ماژول led مناسب را بر اساس کاربردهای مختلف انتخاب کنیم؟

       

      قیمت ماژول led

       

      بخش اول: اجزای ماژول نمایشگر LED

      ماژول یکی از اصلی ترین اجزای نمایشگر های LED است. عمدتاً ماژول های LED از PCB، IC، قاب، اتصال دهنده، کابل ها، پیچ ها، مقاومت ها و خازن ها تشکیل شده است!

      LED:  در ماژول ها از LED های DIP، SMD ، GOB  استفاده می شود . LED های DIP دو بسته در خط است . به طور که از LED های DIP در نمایشگر های فضای باز با پیکسل پیچ بالا مانند P10، P8 و P6 استفاده می شود که امروز با پیشرفت تکنولوژی نمایشگر های LED دیگر ماژول های با تراکم P16 و P20 تولید نمی شود. به عنوان مثال از LED DIP346 برای ماژول های با روشنایی بیش از 10000-7000 Cd/m2 استفاده کردیم.

       

       

      SMD  یک دیود ساطع کننده نور است که به صورت سطحی نصب می شود. ما 3 برند مختلف LED SMD از شرکت های تولید کننده داریم. برای ماژول فضای داخل، ما LED های San'an، Kinglight و Nationstar مورد استفاده قرار می گیرد. و در ماژول های Outdoor ، از LED های Kinglight،  GKGDو BLACK FACE استفاده می شود .

      علاوه بر این ، SMD ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند که هر یک دارای کاربردهای مختلفی هستند. در ماژول های  فضای داخلی ، ما SMD1010، SMD1515، SMD2020 و برای فضای باز، SMD1921، SMD252  مورد استفاده قرار میگیرد. در تصاویر پایین LED های پرکابرد را مشاهده می کنید. به عنوان مثال SMD1010 را در نظر بگیرید، اندازه ظاهری 1.0×1.0×0.65 میلی متر است، اندازه آن کوچک است، و می توان از آن به عنوان صفحه نمایش با گام کوچکتر استفاده کرد که برای زمینه نمایشگر LED با کیفیت بالا در داخل ساختمان مناسب تر است. در مورد SMD3535، اندازه ظاهری 3.5 × 3.5 × 2.8 میلی متر است، اندازه بسیار بزرگتر از SMD1010 است. مناسب برای صفحه نمایش LED P6، P8 و P10 در فضای باز.

      GOB LEDs مخفف چسب روی برد است. دارای مواد شفاف بر روی سطح ماژول LED است. از لامپ های LED محافظت می کند و ماژول را ضد آب می کند.

       

      مزیت LED های GOB این است که به دلیل محافظت از چسب به LED های GOB به سختی آسیب می بینند. بنابراین برخی از مشتریان از GOB LED برای نمایشگر LED اجاره ای استفاده می کنند.

      نقطه ضعف LED های GOB این است که تعمیر ماژول LED GOB در هنگام شکستن LED سخت است و کنتراست ماژول LED مانند ماژول LED SMD خوب نیست.

      2، آی سی یک مدار مجتمع است، بلوک های کوچک سیاه رنگ با پین های روی برد مدار است.

      برای ماژول LED در فضای باز، آی سی استاندارد ما آی سی ICN2038S است و برای ماژول LED داخلی، آی سی استاندارد ما ICN2037IC با هر دو نرخ تازه سازی در 1920 هرتز است. ما همچنین MBI5124IC، ICN2153IC و MIB5153IC را برای نرخ تازه سازی بالاتر تا 3840 هرتز در دسترس داریم. هرچه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، تصویر واضح‌تر است. تصویر زیر به شما نشان می‌دهد که جلوه نمایشگر LED برای آی سی 2038S و 2153 چیست.

       

      بخش دوم: طبقه بندی ماژول نمایشگر LED

       

      1. ویژگی های اصلی ماژول LED فضای داخلی:

      وضوح بالا، رفرش بالا، هرچه فاصله پیکسل ها کمتر باشد، پیکسل ها در واحد سطح بیشتر باشد، کیفیت تصویر واضح تر است. وضوح صفحه نمایش LED بالاتر است.

      درجه بندی ضد آب ماژول داخلی، روشنایی، تازه سازی، مصرف انرژی:

      1. درجه حفاظت ماژول LED داخلی: IP54.

      2. روشنایی کامل رنگ داخلی 600-1000 cd/m2.

      3. با توجه به نیازهای مختلف، می تواند نرخ تجدید 1920HZ ~ R3840HZ باشد.

      4. مصرف برق ماژول صفحه نمایش داخلی بسیار کمتر است، تهویه طبیعی داخلی و اتلاف گرما قابل دستیابی است.

      سری نصب ثابت: اندازه ماژول LED HD داخلی 150 * 168.75 میلی متر، 200 * 150 میلی متر، 240 * 120 میلی متر برای پیکسل picth p1.875، p1.667، p1.5625، p1.25 میلی متر و غیره، به ویژه در ایستگاه تلویزیونی 16 استفاده می شود: 9، اتاق جلسه سرپوشیده 4:3 و غیره، که دارای فضای کوچک و نیاز با کیفیت بالا است.

      سری هدف اجاره: ماژول LED فضای داخل با اندازه 250 * 250 میلی متر برای p2.5، p2، p26، p3، p4 mm و غیره، عمدتاً برای موارد اجاره ای استفاده می شود مانند نمایش صحنه، آهنگ و رقص فعالیت ها، کنفرانس مطبوعاتی، نمایشگاه، تئاتر، سالن، اتاق کنفرانس، باشگاه دیسکو و غیره

       

      قیمت ماژول تلویزیون شهری

       

      2. ویژگی های اصلی ماژول LED در فضای باز:

      روشنایی بالا، ضد آب، ماژول های نصب در فضای باز معمولاً از راه دور مشاهده می شوند، مشاهده خاص و دور است، بنابراین فاصله پیکسل بزرگتر است، بنابراین تراکم پیکسل کم است، روشنایی بالاتر.

       

      درجه ضد آب ماژول LED فضای خارج ، روشنایی، تازه سازی، مصرف برق:

       

      1. درجه حفاظت ماژول LED در فضای باز: IP65 یا IP68 ماژول LED ضد آب در فضای باز.

      2. روشنایی: ماژول تمام رنگی در فضای باز 5000-10000 cd/m2

      3. نرخ تازه سازی: 960HZ-1920HZ نرخ تازه سازی

      4. مصرف برق ماژول نمایش در فضای باز بزرگ است. دمای فعلی بالاتر است، مصرف برق بیشتر است، باعث می شود عمر لامپ LED کوتاه تر شود.

      5. با روشنایی یکسان، هرچه فاصله بین پیکسل ها بیشتر باشد، مصرف انرژی کمتر است.

      سری خدمات پشتی نصب ثابت: اندازه ماژول نمایشگر LED در فضای باز 320x160mm، 160x160mm، 192x192mm برای p3mm، p4mm، p5mm، p6mm، p8mm، p10mm و غیره. عمدتا در زمین بسکتبال، تابلوی امتیاز، پروژه فوتبال استادیوم، ساختمان اداری نمایشگاه و نمایشگاه استفاده می شود. 

      نصب ثابت جلو و عقب سری خدمات: اندازه ماژول نمایشگر LED در فضای باز 320x320 میلی متر برای p4mm، p5mm، p6mm، p8mm، p10mm و غیره. این عمدتا در میدان های بزرگ در فضای باز مانند میدان اوقات فراغت، مرکز تجاری، صفحه نمایش دادگاه استفاده می شود. ، صفحه تبلیغاتی و غیره

      سری ماژول های LED اجاره ای در فضای باز: مدل ماژول LED P2، P3، P4، P5.95 میلی متر برای نمایشگر LED اجاره ای است که به روشنایی بالای برنامه های کاربردی در فضای باز نیاز دارد.

       

      خرید ماژول تابلو روان

       

      در مقالات بعدی به بخش های سوم و چهارم میپردازیم .

       

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۶/۱۳

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟