تعمیر ماژول تلویزیون شهری

      امروزه تلویزیون های شهری  را می توان در همه جا اعم از مراکز خرید بزرگ ، فروشگاه های کنار جاده ، آسانسورها و حتی تاکسی ها بصورت گسترده مشاهده کرد.تکنولوژی تلویزیون های شهری و نمایشگرهای ال ای دی باعث اطلاع رسانی سریع در سطح شهر ها و همچنین باعث زیبا سازی وسیع فضای شهری میشود. اما تمام این گفته ها زمانی اتفاق می افتید که تلویزیون های شهری بدون عیب و نقص در حال کار باشند در غیر اینصورت علاوه بر زیبایی فضایی شهری را زننده میکنند.حال اگر ماژول ال ای دی تلویزیون شهری معیوب شد، چاره چیست ؟

      بدلیل عدم وجود تجهیزات و علم کافی برای تعمیرات ماژول تلویزیون شهری در تمام شهرهای ایران ، اکثر کاربران تلویزیون شهری اگر ماژول تلویزیون شهری یا ماژول تابلو روان آنها معیوب شود مجبور هستن برای تعمیر آنرا به شکرت سازنده و پشتبانی ارسال کنند که اگر اینکار را به مراکز غیر تخصصی واگذار کنند و نتوانند بصورت اصولی ماژول تلویزیون شهری را تعمیر کنند علاوه بر هزینه های حمل و نقل هزینه خرید ماژول تلویزیون شهری نیزبه آنها تحمیل میشود.

       این عصر اطلاعات سریع و راحت را به زندگی ما می آورد و همچنین رنگ زیبایی به دکوراسیون محیطی شهر می بخشد. اما به دلیل عدم وجود فناوری تعمیر و نگهداری سخت افزار ماژول صفحه نمایش LED ، اکثر کاربران صفحه نمایش LED فقط می توانند ماژول های LED معیوب سخت افزار را برای تعمیر به سازنده ارسال کنند ، و در نتیجه مشکلات زیادی مانند هزینه های بالای حمل محصول و شکایات عمیق مشتری ایجاد می شود.

      1.ساختار ماژول های تلویزیون شهری

      ماژول ال ای دی از اصلی ترین اجزای تلویزیون شهری میباشد که کیفیت آن تاثیر مستقیم برعملکرد تلویزیون شهری میگذارد.برد ماژول های تلویزیون شهری از IC ها ، PCB(برد الکترونیکی) و LED های فول کالر ساخته شده است که این ماژول ها متناسب با فضای نصب و استفاده در دو نوع بصورت ماژول های تلویزیون شهری فضای داخل و ماژول های تلویزیون شهری فضای خارج تولید و عرضه میشوند

      بطور خلاصه اطلاعات رایج در مورد IC ها استفاده شده در ماژول تلویزیون شهری به شرح زیر است:

       

      برای شروع تعمیرات ماژول تلویزیون شهری ابتدا ماژول ال ای دی را به پاور و کارت کنترل تلویزیون شهری وصل کنید . سپس با کلید تست رو کارت کنترل رنگ های سفید ، قرمز ، سبز و آبی را بصورت جداگانه چک کنید تا بتوایند ال ای دی هایی که رنگ های گفته شده را نمایش نمی دهند شناسایی کنید.

      بعد از شناسایی پیکسل ها سوخته باید آنها را از PCB جدا کنیم تا بتواینم پیکسل سالم را جایگذاری کنیم . برای اینکار ابتدا باید ماژول تلویزیون شهری را از پاور جدا کنید یا اینکه پاور را خاموش کنید. سپس باید ماسک ماژول ال ای دی را باز کنید اگر ماژول ال ای دی فضای خارج در دست تعمیر دارید علاوه بر باز کردن ماسک ماژول باید رزین پلاستکی اطلاف پیکسل های سوخته را با احتیاط بردارید تا بتوانید پیکسل سوخته را از PCB جدا کنید .

      برای جدا کردن پیکسل یا IC های معیوب از روی PCB همیشه از هیتر استفاده کنید و در جه حرارت و تنشیم باد آنرا معولا رو 2 قرار دهید تا به PCB و دیگر قطعات سالم آسیب وارد نکنید.

      توجه : همیشه سعی کنید هیتر را بصورت 90 درجمه و عمود به قطعاتی معیوب حرار وارد کنید تا حرارت کمتر به قطعات سالم وارد شود .

       

      2.جدا سازی پیکسل سوخته

      هنگامی که میخواهید پیکسل خراب را از PCB جدا کنید ابتدا با هیتر به خوبی و با دقت به آن گرما وارد کنید تا قلع پایه های آن کاملا ذوب شود سپس به آرامی  میتوانید آنرا از PCB جدا کنید . اگر در جدا کردن پیکسل و قطعات معیوب از PCB عجله کنید و فشار بیش از حد وارد کنید احتمال کنده شدن خطوط مسی روی برد بسیار زیاد است .

       

      3. جایگذاری پیکسل سالم

      پس از جدا سازی پیکسل سوخته از روی PCB باید سطح PCB را از وجود قلع اضافی با استفاده از قلع کش سیمی تمیز کنیم سپس پیکسل سالم را در جای مناسب و بطور دقیق قرار میدهیم سپس با هیتر به آن حرارت وارد میکنیم تا قلع پایه های آن ذوب شود و پیکسل در جای خودش قرار گیرد.

      برای اینکه بتوانید به راحتی پیکسل ها و قطعات معیوب را تعویض کنید نیاز به مهارت بالایی میباشد که این مهارت از طریق تمرین و تکرار به راحتی بدست می آید.

       

      مدیر ۱۴۰۰/۰۵/۲۱

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟