11 نکته مفید در مورد انتخاب بهترین ویدیو وال

      یکی از مهم‌ترین مسائل قابل توجه در زمان خرید نمایشگرهای LED قابل استفاده در فضاهای سرپوشیده، شفافیت تصویر و کیفیت صفحه نمایش آن است. به این دلیل که یک ویدیو وال باکیفیت نصب شده در یک فروشگاه، به راحتی می‌تواند نظر بینندگان و مشتریان را به خود جلب کند، اکثر افراد تمایل دارند که از اینگونه نمایشگرها استفاده کنند.

      بنابراین، در این مطلب نکاتی درباره نحوه انتخاب قابل نصب در فضاهای سرپوشیده ارائه می‌شود. توجه به این نکات می‌تواند بر خرید نمایشگرهای LED مناسب برای فضاهای مسقف تأثیر بگذارد.

      1. نوع نصب

      الزامات و ترجیحات شما، به میزان بسیار زیادی بر انتخاب روش نصب مناسب تاثیر می‌گذارد. شما باید نیازهای خود را به خوبی بدانید و سپس شیوه نصب مناسب LED را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید. در ادامه، به بررسی روش‌های مختلف نصب LED پرداخته می‌شود:

      • نصب LED به شیوه معلق: می‌توانید از یک نوار تعلیق و سازه مناسب، برای آویزان کردن صفحه نمایش استفاده کنید. برخی از فروشگاه‌ها ترجیح می‌دهند از این روش برای نمایش تبلیغات استفاده کنند.
      • نصب LED با استفاده از پایه زمینی: در صورت وجود فضای کافی یا موقعیت‌ مناسب برای نصب نمایشگر بر روی زمین، استفاده از پایه زمینی برای نصب LED نیز انتخاب خوبی است.
      • نصب LED بر روی دیوار: صفحه نمایش نصب شده بر روی دیوار، کل محیط را تمیز جلوه می‌دهد و در ضمن، فضایی را نیز اشغال نمی‌کند.

      باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت ویدیو وال انتخاب نوع نصب ایستاده بر روی زمین و مدل معلق، حتماً از قبل فضایی را برای تعمیر و نگهداری نمایشگر خود در نظر بگیرید. لازم است که حداقل فضایی به اندازه 50 سانتی‌متر در پشت نمایشگر برای عبور افراد و انجام فعالیت‌های پرسنل تعمیر و نگهداری وجود داشته باشد. اگر فضای کافی برای اینکار وجود ندارد، باید نوع نصب به گونه‌ای انجام شود که امکان تعمیر و نگهداری از جلوی نمایشگر وجود داشته باشد.

      اگر شرایط شما به گونه‌ای است که باید نمایشگر LED را به طور مکرر در مکان‌های مختلف مونتاژ و نصب کنید (مثل زمان‌هایی که از نمایشگر برای تبلیغات داخلی استفاده می‌کنید و یا در صورتی که  بعد از مراسم‌ها، نمایشگر از روی صحنه برداشته می‌شود)؛ بهتر است برای سهولت جابجایی، از انواع نمایشگر اجاره‌ای استفاده کنید. انواع نمایشگرهای LEDبا نصب ثابت، در صورتی مناسب و قابل استفاده هستند که پانل نمایشگر LED پس از نصب جابجا نشود. به عنوان نمونه‌ای از این نوع نمایشگرها، می‌توان به نمایشگرهای قابل نصب در فضای سرپوشیده برای اهداف تبلیغاتی اشاره کرد.

      2. اندازه نمایشگر LED  قابل نصب در فضاهای سرپوشیده

      بهتر است از قبل درباره اندازه نمایشگر و شکل آن تصمیم‌گیری کنید. انتخاب نمایشگر با سایز متناسب با نیازهای شما ضروری است. به عنوان مثال، اگر به یک نمایشگر LED برای سرگرمی خانگی نیاز دارید، یک صفحه نمایش با اندازه متوسط برای شما کافی است. ولی اگر به یک صفحه نمایش در دفتر خود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با سایر کارمندان یا افراد دیگر نیاز دارید، ممکن است یک نمایشگر با اندازه بزرگتر برای شما مناسب‌تر باشد. نمایشگرهای با اندازه‌های بزرگتر نیز برای استادیوم‌ها یا مراسم عروسی قابل استفاده هستند.  

      3. روشنایی ویدئو وال

      شما باید به عنوان خریدار، شرایط و مکان استفاده از نمایشگر را بدانید. این مورد، در تصمیم‌گیری بهتر برای انتخاب میزان روشنایی صفحه به شما کمک می‌کند. ممکن است یک نمایشگر LED 600 نیتی انتخاب ایده‌آلی برای فضاهای مسقف باشد. روشنایی بیش از حد می‌تواند مشاهده آنچه که بر روی video wall نشان داده می‌شود را برای چشم انسان دشوار می‌کند. گاهی اوقات و در شرایط خاص، لازم است که نمایشگرها مستقیماً رو به خورشید نصب شوند. در این مورد، یک نمایشگر با روشنایی بالا مورد نیاز است. می‌توان برای دستیابی به عملکرد روشنایی بالای در حدود CD/m2 1000-1500 در فضاهای سرپوشیده‌ با این شرایط، از لامپ سیم طلایی Nationstar یا ماژول‌های مناسب برای فضای باز استفاده کرد. 

      4. تعمیر و نگهداری

       تعمیر و نگهداری صفحه نمایش LED به دو صورت قابل انجام است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

      • تعمیر و نگهداری از جلو: در این حالت، از بخش جلویی نمایشگر LED برای تعمیر و نگهداری نمایشگر استفاده می‌شود. نمایشگرهای LED با امکان تعمیر و نگهداری از جلو گران قیمت هستند. شما می‌توانید این نوع نمایشگرها را نزدیک دیوار نصب کنید، زیرا دسترسی به بخش پشتی این نمایشگرها برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری ضرورتی ندارد. 
      • تعمیر و نگهداری از پشت: برای تعمیر و نگهداری این نوع نمایشگرها، از پشت صفحه نمایشLED  استفاده می‌شود. در این نوع نمایشگرها، باید فضایی در حدود نیم متر واقع در پشت صفحه نمایشگر را برای انجام کارهای تعمیر و نگهداری و حرکت تکنسین در نظر گرفته بگیرید. به خاطر داشته باشید که تعمیر و نگهداری منظم، دارای تاثیر زیادی بر طول عمر صفحه نمایش می‌باشد.

      از سوی دیگر باید در زمان خرید، در مورد قابلیت تعمیر یا تعمیر‌پذیر بودن نمایشگر اطلاعاتی را از فروشنده کسب کنید. مهم نیست که چه نمایشگر LED  و با چه کیفیتی خریداری می‌کنید، در نهایت امکان خرابی یکی از اجزای آن وجود دارد. سعی کنید نمایشگری را بخرید که قطعات یدکی آن به راحتی در بازار موجود بوده و امکان تعمیر آن وجود داشته باشد. اگر نتوانید به سرعت قطعات جایگزین را از بازار تهیه کنید، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد.

      5. زاویه دید

      زاویه دید، تعیین کننده تعداد بینندگانی است که قادر به مشاهده صفحه نمایش هستند. اگر لازم است که افراد بیشتری نمایشگر LED را تماشا کنند، باید زاویه دید گسترده‌تر باشد. معمولاً زاویه دید نمایشگر LED به پکیج  LED  بستگی دارد. بنابراین، شما باید بدون در نظر گرفتن محدودیت بودجه، بهترین پکیجLED  مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. چنین نمایشگرهایی، یک چشم‌انداز عالی را ارائه خواهند داد.   

      6. مسطح بودن

      ممکن است در زمان لمس نمایشگرLED  با دست، احساس ناهمواری کنیم. در صنعت تولید نمایشگر LED، از اصطلاح فنی"صافی" برای توصیف میزان ناهمواری سطح صفحه نمایش بر حسب میلی‌متر (mm) استفاده می‌شود. به طور کلی، صافی نمایشگر LED بین 0.1-0.3 mm است و باید صافی نمایشگر small spacing  کمتر از0.1 mm باشد. کمتر مسطح بودن، نمایش نرم‌تر تصاویر و یکدستی بیشتر رنگ‌ها، موجب بهتر شدن جلوه نمایش تصویر می‌شود. هرچه درجه مسطح بودن بیشتر باشد، تصویر نمایشگر راحت‌تر مخدوش می‌شود، رنگ‌ها با خطای بیشتری نمایش داده می‌شوند و جلوه مشاهده بدتر می‌شود.

      معمولاً افراد در زمان خرید نمایشگرهایLED ، روی فاصله نقاط، وضوح، روشنایی و قیمت تمرکز می‌کنند و تختی و مسطح بودن را نادیده می‌گیرند.  

       

      انواع LEDها

      برای نمایشگرهای LED قابل استفاده در فضای مسقف، چندین نوع LED در بازار موجود است. این انواع شامل LED های با پچ سیاه وLED های با پچ سفید می‌باشد. برای فاصله نقاط کمتر از 5 میلی‌متر،LED های با پچ سیاه را انتخاب کنید. برای کاربردهای فضای مسقف و سرپوشیده،LED های با پچ سفید مناسب‌تر می‌باشند. توجه به این نکته در زمان انتخاب نمایشگر LED مهم است.

       

      8. نرخ تازه‌سازی تصاویر

      ممکن است برخی از مشتریان، با این مشکل مواجه باشند که صفحه نمایش LED در صورت مشاهده با چشم غیر‌مسلح برجسته به نظر برسد. با این حال، پس از عکاسی با تلفن همراه یا دوربین، مشاهده می‌شود که در تصاویر، چیزی شبیه به موج‌های آب بر روی صفحه نمایش وجود دارد که به طور قابل توجهی بر عملکرد نمایشگر LED  تأثیر می‌گذارد. به طور کلی این پدیده، با نام پدیده «موج آب» نامیده می‌شود. بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از نمایشگر LED با نرخ رفرش (تازه‌سازی تصاویر) بالاتر از 3840 هرتز است. معمولاً فاصله چشم بیننده با صفحه نمایش نصب شده در فضای سرپوشیده بین 1-5 متر است. هر چه به نمایشگر نزدیکتر شوید، می‌توانید جزئیات بیشتری را با چشم غیر مسلح ببینید. نرخ تازه‌سازی بالاتر از 3840 هرتز، امکان تجربه تماشای تصاویر با کیفیت بسیار خوب را برای چشم غیر‌مسلح، یا در زمان تصویربرداری با تلفن همراه یا دوربین (بدون ایجاد پدیده موج آب) فراهم می‌کند.  

       

      9. شیوه‌های کنترل نمایشگر

      برای کنترل برای صفحه نمایش LED دو روش وجود دارد که تحت عنوان روش‌های کنترل همزمان و ناهمزمان شناخته می‌شوند. تفاوت این دو نوع شیوه کنترل، به استفاده یا عدم استفاده از رایانه شخصی برای هماهنگی با نمایشگر بستگی دارد. در نوع کنترل ناهمزمان، امکان کنترل صفحه نمایش از طریق فضای ابری، با استفاده از رایانه شخصی، تلفن، آی‌پد، 4G یا سیگنال Wifi  وجود دارد.

      به عنوان مثالی از این مورد می‌توان به نمایشگرLED  مورد استفاده برای تبلیغات در فضای سرپوشیده اشاره کرد. در این نوع نمایشگرها، محتوای به نمایش درآمده پس از نصب نمایشگر تغییر زیادی نمی‌کند. بهتر است برای راحتی و آراستگی بیشتر، به جای استفاده از کامپیوتر (که جاگیر است)، از ترمینال موبایل برای کنترل نمایشگر استفاده کنید. برای برخی از کاربردهای موقت، مثلاً در صورتی که نمایشگر را اجاره کرده باشید، استفاده از رایانه شخصی (به خصوص هنگام استفاده از یک پردازنده ویدیویی) برای کنترل نمایشگر، موجب قابل اطمینان‌تر شدن عملکرد نمایشگر می‌شود.

       

      10. بودجه

      قبل از پاسخ به سوال مربوط به بودجه مد نظر برای خریداری نمایشگر، باید اندازه صفحه نمایش LED و الزامات پیکربندی آن را بدانید.

      • در صورت در اختیار داشتن بودجه محدود، باید فقط به خرید صفحه نمایش با قابلیت نمایش تصاویر و متن اکتفا کرد: اگرچه یک نمایشگرLED  با قابلیت نمایش تصاویر و متن معمولی، به عنوان یک محصول مقرون به صرفه شناخته می‌شود؛ همچنان در نظر گرفتن کیفیت محصول به عنوان یک پارامتر مهم، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
      • مشخص کردن پیکربندی و کابینت مربوطه: در درجه اول باید نوع IC، LED، کابینت و روش تعمیر و نگهداری یک نمایشگر مشخص شود. باید به این نکته مهم توجه شود که نباید در زمان راه‌اندازی نمایشگر، از هیچ‌گونه منبع تغذیه جایگزین دیگری برای  صرفه‌جویی در هزینه‌ها استفاده شود. به عنوان مثال، نباید از منابع تغذیهMing Wei  به جای G Energy Power/Powered power و غیره استفاده کنید. این منابع تغذیه به خوبی شناخته شده نیستند، اما بسیاری از مشتریان کیفیت آنها تایید کرده‌اند.
      • پیکربندی و نوع منبع تغذیه مشخص است، ولی بودجه کافی در اختیار نیست: در این مورد، می‌توانید از کابینت‌های LED ارزان‌قیمت دیگری مانند کابینت استیل سفارشی یا ساده استفاده نمایید.

      بنابراین بهتر است بودجه با نیازهای شما متناسب باشد.

       

      11. ضمانت

      هنگام خرید نمایشگرهای LED قابل نصب در فضای مسقف، تضمین کیفیت محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه مدت زمان گارانتی ارائه شده توسط تامین‌کننده بیشتر باشد، تضمین کیفیت محصول بهتر است و مصرف‌کنندگان نیز نسبت به خرید و استفاده از محصول اطمینان بیشتری دارند.   

      عمدتاً دوره گارانتی نمایشگر LED به برند نمایشگر LED و متریال مورد استفاده در تولید LED بستگی دارد. برندهای مختلف، فرآیند تولید متفاوتی دارند؛ بنابراین گارانتی هر محصول با محصول دیگر متفاوت است. کیفیت لامپ‌های مورد استفاده در نمایشگر و سایر اجزای آن به میزان زیادی در کیفیت محصول و مدت زمان گارانتی آن موثر هستند.

       

      جمع‌بندی

      در این مطلب، به نکات مهمی پرداخته شد که در زمان خرید نمایشگر LED مد نظر داشته باشید. امیدواریم این نکات برای شما کمک کننده باشد. در صورت نیاز به خرید نمایشگر  ال ای دی، می توانید با شرکت دیاکو که یک شرکت حرفه ای در زمینه واردات نمایشگرهای  LED است تماس بگیرید.

       

      مدیر ۱۴۰۲/۰۲/۰۹

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟