راز افزایش طول عمر تلویزیون شهری

       

      تلویزین شهری یا نمایشگرهای LED مانند دیگر محصولات الکترونیکی طول عمر مفید دارند که طبق اعلام شرکت سازنده، عمر آنها 000/100 ساعت است. بنابرین اگر تلویزیون شهری 24 ساعت در شبانه روز کار کند میتواند بیش از 11 سال عمر کند. اما در واقعیت چنین نیست و با توجه به آمار بدست آمده، طول عمر تلویزیون شهری بطور میانگین بین 6 تا 8 سال می باشد و این میزان در تلویزیون های فضای خارج  شاید کمتر باشد. اما علت چیست؟ در واقع، تلویزیون های شهری باید داری حداقل 10 سال عمر مفید باشند و این طول عمر در تلویزیون های شهری عظیم بیشتر نیز باید باشد.

      برای اینکه علت کم یا زیاد بودن طول عمر تلویزیون های شهری را بتوانیم به خوبی درک کنیم باید از برخی جزئیات اطلاعات کامل بدست آوریم تا انتخابی درست هنگام خرید تلویزیون شهری داشته باشیم.

      برخی از این جزئیات که اگر از آنها هنگام فرآیند تولید آگاه باشیم شامل خرید مواد خام ، تولید استاندارد، فرآیند نصب و موارد دیگر می باشد که با در نظر گرفتن تمامی موارد هنگام تولید تلویزیون شهری از سوی تولید کننده، باعث می شود عمر تلویزیون شهری بسیار طولانی تر شود. 
       

       

      1. مواد خام

      مواد اولیه شامل طراحی PCB، چیپ های LED، IC درایور، کارت کنترل، جنس بدنه ماژولLED  و دیگر اجزای الکترونیکی برای تامین برق سوئیچینگ می باشند. این ها عواملی هستند که به طور مستقیم بر طول عمر تلویزیون شهری تاثیر می‌گذارند. هنگامی که میخواهیم برای خرید تلویزیون شهری اقدام کنیم، باید از شرکتهایی خرید خود را انجام دهیم که از ماژول های ال ای دی و قطعات با کیفیت و معتبر استفاده می کنند و شهرت خوبی در ارائه خدمات گارانتی (تعویض قطعات، و همچنین دیگر مواد خام ) را دارند.

      2. فرآیند تولید

      در فرآیند تولید، باید به اقدامات ضد استاتیک توجه شود، مانند پوشیدن لباس‌های ضد استاتیک، انتخاب اتاق تمیز و خطوط تولید تمیز، تا نرخ شکست و آسیب به قطعات الکترونیکی به حداقل برسد. تولید کننده باید تا حد ممکن زمان پیرسازی نمایشگر شهری و قطعات مصرفی را تضمین کند، به طوری که به حداقل طول عمر تلویزیون شهری به 10 سال برسد.

      3. حمل و نقل

      در زمان حمل و نقل تلویزیون شهری، بسته بندی آن بسیار حائز اهمیت است و باید تلویزیون شهری طوری بستنی بندی شود که آسیب‌پذیر نباشد و در برابر نفوذ آب یا مواد روغنی و اسید ها مقاوم باشد تا دچار آسیب نشود.

       

      علاوه بر موارد گفته شده به موارد زیر توجه فراوان داشته باشید.

      برای استفاده از تلویزیون های شهری فضای داخل و فضای خارج از تجهیزات حفاظتی مانند استابلایزر یا محافظ برق و همچنین سیم ارت برای محافظت در برابر رعد و برق حتما استفاده شود.

      به یاد داشته باشید که نمایشگر شهری فضای داخل ضد آب نیستند و نفوذ آب به داخل تجهیزات میتواند آسیب های جبران ناپذیری به نمایشگر وارد کند. همچنین با انتخاب تجهیزات سرمایشی مناسب مانند اسپیلت برای تلویزیون های شهری یا نمایشگرهای ال ای دی می توانید دمای قطعات و تجهیزات الکترونیکی داخل نمایشگر را پایین نگه دارید که اینکار باعث بهبود عملکرد قطعات و در نتیجه بالا رفتن طول عمر تلویزیون شهری می شود.

      سرویس و نگهداری نمایشگرLED نیز بسیار مهم است. تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون شهری به طور منظم باعث تمیز شدن پیکسل ها می شود که در نمایش تلویزیون شهری به شدت تاثیر گذار است. همچنین با تمیز کردن گرد و غبار جمع شده به خنک شدن تجهیزات کمک زیادی می شود.

      در هنگام تولید و نمایش محتوای ویدیویی بر روی تلویزیون شهری، سعی کنید از تصاویر با رنگ کاملا سفید کمتر استفاده کنید تا از افزایش جریان مصرفی، و ایجاد حرارت در کابل ها و ایجاد خطای اتصال کوتاه جلوگیری کنید. همچنین بهتر است از تنظیم اتوماتیک روشنایی نمایشگر ال ای دی  مطابق با روشنایی محیط استفاده کنید، اینکار علاوه بر مصرف انرژی پایین تر همچنین می‌تواند عمر تلویزیون شهری را افزایش دهد.

       

      تلویزیون های شهری تولید شده توسط مجموعه دیاکو LED از بهترین مواد اولیه می باشد و در شرایط مختلف آب و هوایی با طول عمر 10 سال می شوند. همچنین تلویزیون های شهری تولید شده در مجموعه شامل 2 سال گارانتی بدون قید و شرط تعویض تمامی قطعات می باشد. برای خرید تلویزیون شهری بعد از ارتباط با مشاوران دیاکو ال ای دی میتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

       

      مدیر ۱۴۰۱/۱۰/۱۶

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟