پاور تابلو روان

       

      پاور تابلو روان یک منبع تغذیه الکترونیکی است که شامل یک تنظیم ‌کننده جریان برای داشتن کارایی خیلی بالا در هنگام تغییر توان الکتریکی است.
      در منابع تغذیه سوئیچینگ برق شهر را مستقیماً یکسو نموده و پس از عبور از یک مدار کلیدزنی دوباره به AC تبدیل می شود و در این منابع ترانزیستوری که نقش کلیدی را به عهده دارد با فرکانسی حدود 50 کیلو هرتز یا بیشتر بین وضعیت قطع و اشباع در نوسان است که این خود سبب کاهش تلفات ترانزیستور می گردد. نسبت ولتاژ خروجی به ورودی را می توان با تغییر نسبت زمان روشن بودن به زمان خاموش بودن ترانزیستور تعیین کرد . پس از آن برای ایزولاسیون، انرژی الکتریکی را از ترانسفورماتور عبور داده و پس از یکسوسازی و عبور از صافی، آن را به بار تحویل می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برق رسانی به ماژول ها در تابلو روان  کلیک کنید.

      پاور تابلو روان

       


      مزایا :
      1) ناحیه کاری ترانزیستور اشباع یا قطع بوده و در نتیجه آن، تلفات کمتر و بازدهی بیشتر است.
      2) فرکانس کاری بالا می باشد که باعث حجم و وزن پایین خواهد بود.
      3) دامنه های ولتاژهای ورودی و خروجی گستردگی زیادی دارند.

      معایب :
      1) تداخل فرکانس های رادیویی
      این دسته از منابع به دلیل قطع و وصل ناگهانی جریان، مستعد ایجاد تداخل فرکانس رادیویی و الکترومغناطیسی می باشند.

      2) نویز الکترونیکی در ترمینال های خروجی 
      این گونه منابع به دلیل فرکانس سوئیچینگ، نویز بیشتری ایجاد می کنند. در صورتی که خروجی فیلتر نشود، می تواند در مدارات صوتی ایجاد نویز و در مدارات دیجیتال، نوسانات ناخواسته ایجاد نماید.

      3) نویز الکترونیکی در ترمینال های ورودی
      منابع تغذیه سوئیچینگِ ارزان قیمت می توانند نویز الکتریکی حاصل از سوئیچینگ را وارد شبکه برق شهری نمایند که این امر سبب بروز تداخل با سایر دستگاه های صوتی و تصویریِ وصل شده به همان فاز می گردد.

      4) نویز آکوستیک 
      فرکانس کاری در بعضی از منابع تغذیه سوئیچینگ و در حالت بدون بار ممکن است در محدوه شنوایی انسان قرار گیرد و در نتیجه برای کسانی که مشکل هایپراکوسیس دارند قابل شنیدن باشد.

      5) ضریب توان بالا 
      در یک منبع تغذیه فاقد تصحیح ضریب توان، جریان در پیک ولتاژ سینوسی از خط کشیده می شود.

      6) جریان بالای هجومی وارده به منبع 
      خازن های پالاینده (فیلتر) در لحظه اول جریان بیشتری نسبت به حالت عادی از منبع می کشند.

      7) خطر برق گرفتگی 
      بنابر مقررات مربوط به تداخل الکترومغناطیسی و فرکانس رادیویی، بیشتر منابع تغذیه سوئیچینگ در ورودی خود قبل از پل دیودی، دارای مدار فیلتر تداخل الکترومغناطیسی هستند که از تعدادی خازن و سلف تشکیل شده اند. دو خازن که یکی به فاز و دیگری به نول وصل است به هم سری شده اند و سر وسط برای اتصال به زمین در نظر گرفته شده است. این یک تقسیم ولتاژ خازنی ایجاد می کند که خط مرجع دستگاه را به ولتاژی برابر نصف برق شهر متصل می کند.

      8) خطر آسیب به تجهیزات
      ممکن است به علت خرابی دستگاه، ولتاژ خروجی زیاد شود و در این حالت، فشار وارد بر خازن ها می تواند سبب ترکیدن آن ها شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله  عیب یابی و تعمیر پاور تابلو روان و تلویزیون شهری مراجعه کنید تا از آسیب های احتمالی به خازن ها و پاور جلوگیری شود.
      پاور های سوئیچینگ از قطعات اساسی در نمایشگرهای ال ای دی و تلویزیون شهری هستند که انتخاب نادرست آن ها، امکان آسیب رساندن به سیستم را بالا می برد. برای داشتن یک تلویزیون شهری استاندارد باید موارد زیادی به طور تخصصی بررسی گردد تا انتخاب یک نمایشگر به خوبی انجام گیرد.

      جهت انتخاب و بررسی نمایشگرهای ال ای دی و انواع تلویزیون شهری، می توانید با کارشناسان و مشاوران دیاکو ال ای دی در ارتباط باشید .

       

      مدیر ۱۴۰۰/۰۴/۰۶

      نظرات

      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز میای پاسخ
      چقدر خوب شد قالب جدید1 روز قبل
      ها یره روزگار همینه یک روز مییی یه روز

      پیام خود را بگذارید

      گفتگوی آنلاین
      شروع گفتگو
      خب ما در خدمتیم، چه سوالی دارید؟